אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מערכת בדיקה אופטית מבוססת עיבוד תמונה לזיהוי פגמים בייצור יריעות

"וייב טכנולוגיות", חברת הראיה הממוחשבת  ממשיכה להציע פתרונות ייעול לתעשייה ולמפעלים בארץ. החברה פיתחה מערכת בקרת איכות מתקדמת לזיהוי פגמים וחרקים בפסי ייצור נעים של יריעות.

מערכת הראיה הממוחשבת (Computer Vision System) עובדת בקצב תנועת יריעה של עד 6.5 מטר לשנייה ומסוגלת לזהות פגמים בגודל של כמילימטר. המערכת מעבירה התראה לבקר שנותן הנחייה למכונת מדבקות, להדביק מדבקה באזור הפגם ובכך להתריע על בעיה למפעיל. במידת הצורך ובהתאם לרגישות המערכת אשר תוגדר על ידי הלקוח, תוכל המערכת לתת התרעה במספר רמות- החל מהדבקת מדבקה, הפעלת מנגנון התרעה או אף על ידי הפסקת פעילות קו הייצור במקרה ויש פגמים חריגים שחוזרים בתכיפות. בעיות של בקרת איכות נפוצות מאד בקווי ייצור של יריעות מחומרים שונים כגון ניילון, בד, מתכת, נייר, רשתות לחקלאות ועוד. בעיות נפוצות למשל, הן היווצרות שיני מסור בזמן חיתוך החומר, חדירת מעופפים וחרקים אחרים לתהליך הייצור, שאריות חומר גלם כמו ג'לים, גזירה של מידות לא מדויקות על ידי המכונה, היווצרות בועות אוויר, חורים בחומר ועוד. מערכת הראייה הממוחשבת שפותחה על ידי וייב טכנולוגיות, מבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה (Image Processing) ומסוגלת לתת פתרון לכל אותן בעיות איכות על ידי מדידה מהירה ומדויקת של כלל הפרמטרים שדורשים בקרה. עוד מסוגלת המערכת לוודא איכות של הדפסה על החומר. כך למשל, במידה ונדרשת הדפסה של איור, כיתוב או לוגו על החומר הרץ, תוכל המערכת להתריע במידה ויש חריגה כלשהי בין המקור להעתק. חריגה יכולה להיות מריחת צבע, הדפסת תווית לא נכונה או אף הדפסה של תאריך ייצור לא מדויק- את כל הנ"ל יכולה מערכת הראייה הממוחשבת לזהות ולהתריע במידת הצורך. כיום, מורכבת מערכת הזיהוי על פס ייצור קיים של חברת פלסטיקה גדולה בצפון הארץ המייצרת יריעות פלסטיק גמישות לאריזה, בעיקר בתחום המזון. במהלך תהליך הייצור מתבצע תהליך של למינציה בין יריעות פלסטיק בעלי תכונות שונות- וכאן לרוב נוצרים הפגמים המדוברים. היתרונות לתעשייה ברורים, מעבר לחיסכון הרב של עלויות ההחזרה והפיצוי ללקוחות, מדובר בשיפור איכות המוצר ומוניטין החברות. מדובר בפקטור עליון בחשיבותו, שהרי מעל ל- 90% מתוצרי התעשייה בארץ בתחום מיועדים לייצוא ואיכות התוצר ללקוחות חוץ הנה קריטית בעת בחירת הספק הישראלי. יתרון נוסף בפיתוח של וייב טכנולוגיות הוא מחיר המערכות וגמישותן. וייב טכנולוגיות מספקת מערכת ראיה מרשימה ומתקדמת טכנולוגיות במחיר מצחיק ביחס למערכות דומות המשווקות ביורו על ידי יצרנים בחו"ל ועולות עד כ-50% יותר. עוד וייב מספקת שירות 24/7 למערכות שהיא מספקת, בעוד שספקים בחו"ל גובים תשלום בעבור כל הגעה של הספק לארץ לצורך מתן שירות- בכך מתבדלת וייב טכנולוגיות בשירות המצטיין ויחס התועלת אל מול עלות הגבוה שהיא מספקת ללקוחותיה. עוד פקטור חשוב הוא שלוייב טכנולוגיות יכולות מכאניות גבוהות, על כן מסוגלת החברה ליישם את המערכות בפסי ייצור קיימים של המפעלים, תוך התממשקות מרבית למערכות הייצור והמידע הקיימות אצל לקוחותיה. מערכת זו מצטרפת למספר פיתוחים מרשימים של חברת וייב טכנולוגיות, המתמחה במתן פתרונות מבוססי עיבוד תמונה וראיית מכונה (Machine Vision) לתעשייה, בראשה מערכת למיון ירק ותבלינים שהושקה במהלך שנת 2011. החברה מורכבת ממוחות מבריקים יוצאי המעבדות המובילות בטכניון ובאוניברסיטה העברית ומתמחה במתן פתרונות ראייה ממוחשבת מותאמי לקוח במגוון תחומים- חקלאות, מזון, פלסטיקה, פרמצבטיקה ועוד. כיום מבצעת החברה מספר פרויקטים מרשימים בתעשייה, בין השאר לחברות המובילות טבע תעשיות פרמצבטיות, תמה פלסטיק ועוד.


אודות מחבר המאמר

חברת "וייב טכנולוגיות" מתמחה בתחום הראייה הממוחשבת. החברה מספקת פתרונות מותאמי לקוח באמצעות טכנולוגיות עיבוד תמונה, ראייה ממוחשבת, רובוטיקה ועיבוד אותות. החל משלב אפיון המוצר וכלה בהטמעתו.

בין יכולות החברה:

·         בקרת איכות אוטומטית

·         זיהוי תוצרת פגומה

·         מיון אוטומטי

·         זיהוי ויזואלי של פגמים או פיגמנטים

·         זיהוי טקסט וניתוח תמונה

·         מדידת מידות של רכיבים סטטיים ונעים

·         ועוד..

על לקוחות החברה ניתן למנות חברות אוטומציה, בתי תוכנה, מפעלים ועסקים מתחומים שונים כגון- חקלאות, תרופות, ביופרמצבטיקה, מזון, פלסטיקה, אלקטרוניקה, ביומטריה ועוד.

החברה מבצעת פרויקטים המותאמים במלואם ללקוח, לצד פרויקטי פיתוח OEM ומתן ייעוץ. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.