אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שערים חשמליים - כך תפסידו שער בטיחות ותקני

 

אם כולנו היינו מכירים את כול החוקים, יתכן והיינו חוסכים מאיתנו הרבה עוגמת נפש וסבל.

מאז אוקטובר 2006 קיים תו-תקן חובה לשערים חשמליים. משרד התמ"ת באמצעות מכון התקנים הישראלי מפרסמים באתר הרשמי של מכון התקנים את רשימת חברות השערים המורשות ומוסמכות להתקין שערים תקניים.

 

לשערים תקניים ישנם יתרונות, והכי פחות סכנות. אז איך לא תפסידו התקנת שער תקני אצלכם? ראשית חובתכם לפנות רק לחברות שערים עם תו-תקן לקבלת הצעת מחיר. במידה מסוימת פניה לאחרים אינה מבטיחה לכם שתקבלו שער תקני ויותר מכך, כיוון שמכון התקנים הסמיך חברות אשר עברו תהליך ארוך של כמעט חצי שנה ובו שלבי למידה, הסמכה ומבחני איכות והתקנה ובסוף תהליך זה הוסמכו לסמן שערים חשמליים בתו-תקן, קטנים הסיכויים ואפילו קלושים שמי שלא הוסמך ע"י מכון התקנים יצליח בלי שלמד והוסמך, להתקין שער בטיחותי.

 

מומלץ שתדעו ותכירו את היתרונות והחסרונות שבשער תקני. יתרונותיו של השער התקני הם צמצום אפשרות של פגיעה של השער בנפש ורכוש ומניעת הילכדות בעת תנועת השער. חסרונותיו   של השער התקני הם: כיוון שקיימים חיישנים רבים והתניות לבטיחות מפני פגיעה בגוף, כך גדלים הסיכויים ליותר תקלות בשער. יחד עם זאת, תיקון שערים חשמליים מידי חברה מוסמכת הוא דבר שבשגרה.

 

סכנה לכל הגורמים.

 

סכנות רבות בשער שאינו תקני וניתן למנות חלקן כאן ועכשיו. ראשית, שער שאינו תקני הוא שער שאינו בטיחותי בעליל. המתקין שער שאינו תקני מסכן את עצמו ואת סביבתו שכן שער שאינו תקני, רבים הסיכויים שהמנוע חשמלי שבו אינו עונה לדרישות התקן ובטח שגם אם המנוע תואם, הוא אינו מכוייל ואינו מכיל את כול אמצעי הבטיחות הרלוונטיים.

שער שאינו תקני הוא שער חשמלי אשר חושף את בעליו לחקירה פלילית ואף לתביעה משפטית במקרה של פגיעה בנפש ורכוש. חברות הביטוח יתנערו מאחריות במקרים בהם נפגע אדם משער חשמלי ונמצא כי השער אינו מותקן על ידי איש מקצועי וגם אינו עונה לדרישות התו-תקן.

אין ספק שגם מתקין המנוע חשוף במידה שווה לחקירה פלילית ולתביעה משפטית . בנושא שירות לשערים חשמליים חובתכם לפנות אך ורק לחברות עם תו-תקן לשערים חשמליים וזאת כדי לשמור את השער החשמלי שברשותכם תקני ובטיחותי תמיד.


אודות מחבר המאמר

הראל אשד,מנכ"ל שערים בע"מ מקבוצת מנופי אבי מומחה בתחום דלתות אוטומטיות, שערים חשמליים, שירות לשערים חשמליים ומחסומי חניה.

לפרטים נוספים טלפון: 03-6545000

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.