אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שפעת - המחלה הנפוצה ביותר עולם

השפעת הינה אחת המחלות הנפוצות והמדבקות ביותר בעולם, אשר מדי שנה לוקים בה מיליוני אנשים. מדובר במחלה נגיפית שהופעתה בדרך כלל קלה וחולפת מעצמה כעבור מספר ימים, אך מצד שני עלולה גם להסתבך ולהפוך לדלקתית, במיוחד באזור בגרון, בסינוסים ובריאות. יתר על כן, השפעת עלולה להפוך למסוכנת עבור אוכלוסיות בסיכון כמו נשים בהריון, תינוקות, קשישים ואנשים חולים, ולכן בכל חורף בתי החולים בארץ מתמלאים מעבר ליכולתם בחולים הסובלים מסיבוכי שפעת.

מהי בדיוק שפעת

השפעת הינה תופעה אקוטית הנפתרת לרוב עד עשרה ימים ללא התערבות רפואית או תרופתית. המחלה נוצרת עקב זיהום נגיפי המתפשט באוויר, או על ידי מגע עם הפרשות המחלה, ואילו הסימפטומים השכיחים הינם חום גבוה, נזלת, ליחה, שיעול, צריבה בגרון, כאבים בבית החזה, כאבי ראש, צמרמורות, כאבי בטן, שלשולים, הקאות ותחושת חולשה כללית. נגיפי השפעת עוברים שינויים ומוטציות כל העת ויכולות העמידות שלהם גדלה ומתחזקת. למעשה, ידועים כיום למעלה ממאתיים זנים שונים של שפעת, כאשר הזנים העיקריים של הם  B ,Aו- C . מחלות שפעת מזן B ו- C נחשבות לקלות יותר להתמודדות ואילו שפעת מזן  A, הפוגעת גם בבעלי חיים כמו חזירים ועופות, נחשבת לבעלת יכולת מוטציה גבוה ומסוכנת.

דרכי טיפול מקובלות במחלת השפעת 

מערכת הבריאות בארץ ממליצה על מתן חיסוני שפעת מדי שנה לכלל האוכלוסייה, ובמיוחד לאוכלוסיות בסיכון. חיסונים אלו מורכבים מנגיפים מתים ומכילים עד שלושה זני שפעת הנחשבים למתקדמים ולאלימים ביותר מבין הזנים הקיימים באותה שנה. הטיפול השגרתי המומלץ על ידי הרופאים לטיפול במחלת השפעת הינו מנוחה, הקפדה על שתיית נוזלים, נטילת תרופות מורידות חום כמו אקמול ואופטלגין, תרסיסים ותרופות למניעת גודש באף ובסינוסים, וטבליות וסירופים להקלה על שיעול. במידה והשפעת מתפתחת למחלה דלקתית מקובל לטפל בעזרת אנטיביוטיקה.

פרט לכך, השפעת הינה מחלה משופעת בתרופות סבתא שונות ומשונות, חלקן ידועות ומוכרות יותר וחלקן אקזוטיות ואזוטריות. הטיפולים השכיחים כוללים שימוש בבצל, שום, לימון, דבש, ג'ינג'ר, שמן זית ומרק עוף, לצד שתיית סוגי תה שונים כגון תה ירוק, מרווה ובבונג. כמו כן, נפוץ השימוש באכינצאה ופרופוליס, ויטמין סי, צמחי מרפא ותרופות הומיאופתיות, דיקור סיני, כוסות רוח ותוספי מזון.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים,  דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.