אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים בגוגל בעזרת בניית קישורים

קידום אתרים בגוגל

תוכנית בניית קישורים היא לא "איך יוצרים יותר קישורים?", אלא "איך יוצרים את הקישורים היעילים ביותר, הקישורים שיביאו הכי הרבה תועלת." בניית קישורים היא דרך למצב אותך באינטרנט כשחקן מוביל.מה זה בניית קישורים?בניית קישורים זה לא רק קידום אתרים בגוגל ואופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO), זה גם לא כדי לקבל PageRank גבוה יותר מגוגל. בניית קישורים זה לא רישום מאסיבי במאות אינדקסים/שימושונים ובטח שלא החלפת קישורים עם כל אתר.מי שבונה קישורים מצפה שמאמציו יביאו תועלת שתבוא לידי ביטוי בתנועה של לקוחות רלוונטיים לאתר. המציאות היא שהרבה אנשי עסקים מאוכזבים מכך שאין התאמה בין המאמצים שלהם בבניית קישורים לבין התנועה המגיעה מהם. אם זה נשמע לכם מוכר אז צריך לחזור צעד אחד אחורה לשלב התכנון:האם השקעתם מספיק זמן בתכנון אסטרטגיית בניית קישורים?כאשר לקוח מחפש פתרון/מידע לבעיה שלו הוא פונה לאינטרנט, אבל מה בדיוק הוא עושה שם? יהיו כאלה שיחפשו בגוגל, יהיו כאלה שיקראו מאמרים, אחרים יפנו לאינדקסים. יש מי שישתתף בדיון בפורום ויש מי שיעשה גם וגם וגם.על כן, המפתח הראשון בתהליך בניית קישורים הוא להבין היכן הלקוחות שלך מחפשים תשובה לבעייתם. באתרים שבהם הם מחפשים/גולשים שם גם אתם צריכים להיות, ושם אתם צריכים להתמקד בבניית הקישורים שלכם.

1. הבנת השוק כתנאי לבניית קישורים

באיזה שוק נמצאים המוצרים או השירותים שלכם? יכול להיות שאתם חושבים שאתם מוכרים לשוק הרפואי, אבל מה בדיוק אתם מוכרים/מציעים? השוק הרפואי הוא רחב מידי, נסו להתמקד, מצאו את הנישה שלכם. לאחר שתמצאו את הנישה שלכם נסו להתמקד באתרים הרלוונטיים לנישה הזאת. עשו רשימה של אתרים הכי רלוונטיים לנישה או לנישות שבחרתם ומקדו את המאמצים של בניית קישורים מאתרים אלה בלבד.

2. פיתוח תכנים איכותיים

אין תחליף לתוכן טוב שהלקוחות שלכם מחפשים אחריו, תוכן טוב שאחרים מקשרים אליו גם בלי שתבקשו, ותוכן כזה טוב שמנועי החיפוש מדרגים גבוה.אל תשכחו שאתם כותבים למען הלקוחות. הרבה פעמים אני מוצא אנשי עסקים הכותבים למנוע החיפוש - זאת דרך שגויה לעשות את הדברים. זאת דרך שאולי תביא לקוחות דרך מנוע החיפוש, אבל זה לא תוכן שיתמוך ויעודד לקוחות לבצע את מה שהתכוונתם שיבצעו. כתוצאה מכך הם ישהו זמן קצר באתר ובטח שלא יחזרו אליו. גוגל "יבין" זאת בדרכו שלו, הדירוג ירד, מספר הגולשים יקטן ואת ההמשך אתם יכולים לדמיין לבד.

3. תוכן כתוב בלבד

התכנים שאתם מפרסמים באתר שלכם צריכים להיות כתובים היטב ונגישים למנועי החיפוש. זאת אומרת שאתם חייבים להיות מודעים לביטויים אותם מחפשים הלקוחות שלכם, ואת אותם ביטויים יש לשלב בכותרת, בתגיות מטא, בכותרת המסמך, בתוכן המסמך וכמובן בעת בניית קישורים.סיכום בניית קישורים חלק 1 מתוך 2בניית עוד ועוד קישורים לאתר שלכם זה טוב בעירבון מוגבל אבל בעיקר לא יעיל. צריך לפתח אסטרטגיה של בניית קישורים שמתחילה בהבנת הלקוחות ובדרך פעולתם באינטרנט. שאלה: אם אני מקים אתר אינפורמטיבי לכאורה ב-google sites  או בשרת אחר, שרובו מוקדש למאמרים וקטעי בלוג המכילים קישורים היוצאים ממנו אל דפים שונים באתר שלנו  – האם אתה יכול להעריך אם גוגל "יקנה" את זה וישפר את הדירוג שלי או יעניש אותי?תשובה: גוגל לא יעניש אותך, אבל לא תראה מזה הרבה תועלת ואני אסביר. גוגל יגלה אתר, יתחיל לאנדקס אותו, יבקר אותו מעת לעת. עד כה הכל נשמע רגיל ואכן זה כך. בכל פעם שגוגל מגיע לאתר שלך הוא מחפש תכנים חדשים וקישורים חדשים. הוא (גוגל) יגלה, להפתעתו, שכל הקישורים מובילים לאתר מאוד מסויים, אז הוא יבין (גוגל) שמישהו מנסה לסדר אותו. המשמעות היא שלקישורים מהאתר הדמי הזה לא יהיה שווי רב, אם בכלל.היה וגוגל לא גילה את הנסיון לרמות אותו, אני מניח שלא תקדם את אתר הדמי (האינפורמטיבי) ולכן הדירוג שלו יהיה נמוך והקישורים שיצאו ממנו לא שווים הרבה.נניח וביצעתם קידום אתרים בגוגל , וגוגל לא גילה את הניסיון לרמות אותו, אז ייעברו מספר חודשים עד שלאתר האינפורמטיבי יבנה PR ורק אז, אולי, הקישורים יוצאים ממנו יהיו שווים משהו.ויש עוד נקודה והיא מספר הקישורים מאותו אתר. קישור אחד = קישור, 2 קישורים ויותר כבר שווים פחות. מניסיוני אני יכול לומר שעוד ועוד קישורים מאותו אתר לא תורמים לקידום.

 

סיכום - פרסום בגוגל

 

פרסום בגוגל אז לסיכום הנושא של יצירת קישורים בדרך שתוארה לעיל, אני יכול לומר שההחזר על ההשקעה אינו כדאי. במקום זאת יש לחשוב על אסטרטגיה אחרת. במקום לחשוב איך לרמות/לסדר את גוגל, יש להשקיע מחשבה וגם עבודה ביצירת תכנים, בהשארת הלקוחות באתר, בשיתופי פעולה ועוד ועוד פעולות חיוביות ברשת האינטרנט.

 שאלות על קידום בגוגל

שאלה: בשני ביטויי חיפוש מרכזיים, האתר שלי הופיע בתוצאות החיפוש בגוגל בעמוד הראשון. בחיפוש אחר שם העסק האתר שלי הופיע ראשון בעמוד הראשון. פתאום היום, האתר נעלם. פשוטו כמשמעו לא רואים אותו בתוצאות החיפוש של הביטויים המרכזיים. בחיפוש אחר שם העסק, האתר מופיע במקום השישי בעמוד ראשון. מה לעשות?תשובה: קודם כל להירגע. שתה כוס מים והירגע. אם הפעולות שעשית הן "לבנות" (לבן זה חוקי, לבן זה טוב) או כפי שגוגל קוראים לזה: עמדת בתקני האיכות, אז אין ממה לחשוש. המתן מספר ימים והתוצאות יחזרו לקדמותן.שינוי דרסטי בתוצאות יכול לנבוע מתהליך חישוב מחדש של הדירוגים הנקרא Google Dance. נכון לשבועיים האחרונים של חודש דצמבר 2009, לא ידוע לי על "ריקוד" שכזה. מכיון שתהליך עדכון הדירוגים החדשים במאות שרתי הנתונים של גוגל ברחבי העולם, אורך זמן של בין יומיים לארבע, צפוייה במהלך פרק זמן זה להיות תזוזה בדירוגים.כן, גוגל גם יכול להעניש. יש כל מיני סוגי עונשים: יש הרחקה של 60 לדף 7 של תוצאות החיפוש ויש גם עונשים אחרים, אבל כאמור, אם הפעולות שביצעת ביצירת התכנים והקישורים היא פעילות חוקית, אז אין ממה לחשוש.


אודות מחבר המאמר

מאמרים דפי צביעה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.