אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כאבי גוף נפוצים

כאבי גוף נפוצים

 כאב בגוף הוא לרוב אחת התחושות הפחות נעימות אשר אנו נתקלים בה. כאב כשלעצמו לרוב מתריע אותנו ומזהיר אותנו לגבי פגיעה שהגוף חווה או לגבי דבר מה שאינו פועל כשורה בגוף. כאב הוא למעשה מעין מנגנון הגנה אשר מתריע אותנו ולעתים אף גורם לנו לסבל אך כך גורם לנו להזהר ולטפל בעצמנו. אנשים אשר סף הכאב שלהם נמוך מאוד לעתים אף מסכנים את עצמם משום שהם אינם יכולים להרגיש את אותות האזהרה שהגוף שולח להם. לפי המקום בו הכאב בגוף מופיע, לפי האופי של הכאב ולפי ההחמרה של הכאב עם תנועות מסויימות ניתן להבין טוב יותר במשרדו של הרופא מה מוביל לאותו כאב. למשל, רופא יכול לדעת טוב יותר האם מדובר בדלקת או בפגיעה אחרת בגיד או בעצם אם הכאב הוא חד או שמא הוא עמום, אם הכאב מופיע בגלים או אם הוא מתמשך. לכן כאשר מגיעים לרופא או למטפל אחר דוגמת פיזיותרפיסט חשוב לנסות ולתאר את הכאב בצורה מדוייקת משום שהכאב הוא תסמין אשר יכול להצביע על בעיה מסויימת ממש כמו תסמינים אחרים בגוף כמו נפיחות, אדמומיות, הגבלה בתנועה וכן הלאה.

  כאב יש לנסות לפענח גם לפי ההקשר שבו הוא הופיע. למשל, אם לאחר הרמה של משא כבד פתאום הופיע כאב משתק בגב הרופא יכול לנחש עקב התיאור כי מדובר בבלט דיסק. או אם למשל כאב מופיע בכתף לאחר משחק טניס הרופא יכול לשער כי אותו כאב נגרם בשל דלקת בכתף. לכן, סוג הכאב עצמו אך גם ההקשר שבו הוא מופיע חשובים מאוד לפענוח הפאזל: מה גרם לכאב ומדוע הכאב הופיע בגוף.   כאב יכול לגרום לפגיעה של ממש באיכות החיים. לכן, אנשים רבים מעדיפים ליטול משככי כאבים על מנת להקל על הכאב ממנו הם סובלים. העניין תלוי גם באדם משום שכאב הוא דבר סובייקטיבי ואנשים שונים חווים כאב בצורה מעט שונה. למשל, ישנם אנשים עם סף רגישות גבוה מאוד לכאב וישנם אנשים אחרים, אשר כאמור לעיל, יש להם סף רגישות נמוך מאוד לכאב. פרטים נוספים תוכלו למצוא באת גבעון פלד - המומחה לשיקום אורטופדי וטיפול בכאבי גוף שונים : כאבי גב , כאבי ברכיים ועוד. מרפאת גבעון פלד מציעה טיפולים אלטרנטיביים שונים להקלה בכאב, טיפול בפציעות ספורט וכאבי שרירים. שיטת הטיפול של גבעון פלד מותאמת באופן אישי לכל מטופל, ומטרתה היא להיטיב עם פעילות השרירים בגוף, ושיכוך והקלה של הכאבים המצטברים בגב, בברכיים ועוד.  

אודות מחבר המאמר

גבעון פלד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.