אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפקת סרט תדמית – עלויות ותמחור

בעל/ת חברה, נותן/ת שירותים, מנהל/ת עמותה, עשיתם כבר את ההחלטה שלכם, ברור לכם כי הפקת סרט תדמית תעזור לכם בשיווק מודרני ועכשווי, של השירות שלכם או המוצר אותו אתם רוצים למכור. על-פניו נראה כי הפקת סרט תדמית היא הוצאה כספית גדולה שאין אפשרות לעמוד בה, אם אתה לא בעלים של חברה גדולה, ולא כך היא.

כמה עולה הפקת סרט תדמית

אין אפשרות לתת תשובה פשוטה לשאלה זו. לכל סרט מחיר אחר. יחד עם זאת ברור שהסכום אינו בשמיים. מכיוון שמדובר בסרט קצר בן שתיים עד שלוש דקות בלבד, הרי שהסכום נמצא בסביבות 2,000 ₪ בלבד, כולל מע"מ. זאת השקעה שאפשר לעמוד בה, ויש צפייה שהשימוש בסרט, יצדיק את ההוצאה, ויוביל להכנסות שיכסו אותה.

במה תלויה עלות של הפקת סרט תדמית

מחיר של הפקת סרטי תדמית משתנה מסרט לסרט, משום שהוא תלוי בגורמים ובאלמנטים מגוונים. מדובר הן במספר אנשי המקצוע המעורבים בהכנת הסרט, והן בציוד בו הם משתמשים.

ביניהם:

×      תחקיר – איש ההפקה צריך להכיר את המוצר עליו בנוי הסרט: בית עסק, אתר אינטרנט, קליניקה, עמותה ועוד. הלמידה, לוקחת זמן, יחד עם זאת היא מאפשרת בניית מסר מדויק וראוי.

×      כתיבת תסריט – כתיבת תסריט לא דומה לכתיבת חיבור, מאמר או שיר. צריך לדעת איך כותבים תסריט. בכתיבת תסריט כבר נמצאות הערות טכניות משמעותיות לגבי הצילום הנדרש.

×      צילום – עלות צילום נמדדת במספר ימים ומקומות (=לוקיישן), זאת בעצם העלות הגדולה ביותר בהפקת סרט תדמית. לצילום סרט קצר אפשר להסתפק ביום עד יומיים, ובמקום אחד בלבד.

×      שימוש באנימציה – אם נדרשת הוספת דמויות גרפיות לסרט, הרי ששעות עבודת הגרפיקאי נספרות אף הן. לא בכל סרט יש צורך בדמויות כאלה.

×      הקלטת קול – שימוש באיש קול מקצועי בצילומים ובמעבדה.

×      עריכה – כאשר כל חומר הגלם מצוי. צריך לערוך אותו כך שאפשר יהיה להפיק את התועלת המרבית מהסרט. עריכה מקצועית מנקודת ראות של הכנת סרט – מצד אחד,  ועם אוריינטציה שיווקית – מצד שני.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.