אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסכם גירושין והשלכותיו

גירושין- התמודדות משפחתית

זוגות רבים מתמודדים עם גירושין. כאשר מדובר על זוגות ללא ילדים, המצב פשוט בהרבה, מפרקים את החבילה, מחלקים את הרכוש ונפרדים יפה לשלום על מדרגות הרבנות. אולם, כאשר מדובר בזוגות עם ילדים, ההתמודדות של הסכם גירושין שכזה הופך להתמודדות משפחתית ומורכבת.

גירושין הם כמובן החלטה משותפת שלוקח הזוג על עצמו, אולם כאשר ישנם ילדים באמצע, הדבר משפיע גם עליהם, ויש לקחת זאת בחשבון.

חלק מהילדים שהוריהם החליטו על הסכם גירושין, זקוקים לייעוץ פסיכולוגי ועל ההורים לדעת זאת.

ממשפחה מלוכדת ומאושרת, הופכת החמולה לשני מחנות: מחנה אבא ומחנה אמא. גירושין גורמים לילד להרגיש חוסר אהבה מצד הוריו, הוא נוטה לחשוב כי הוריו לא רוצים אותו והעלו אופציה של גירושין בגללו. חשוב להדגיש לילד כי הסכם גירושין לא נכתב בגללו אלא שהוריו אוהבים אותו והועלתה החלטה של גירושין בשל חוסר התאמה בין ההורים.

רצוי לא להזכיר ליד הילד את המילה גירושין לפני שההחלטה סופית, כדי שהילד לא יחוש פחד. בעולם המבוגרים המילה גירושין אינה מפחידה והיא לצערנו תופעה שכיחה. ניתן להצמיד לילד עובדת סוציאלית או פסיכולוגית שתדבר איתו ותעזור לו להתמודד עם החלטת גירושין של הוריו.

התמיכה באישה במהלך הסכם גירושין

מלבד התמיכה בילד, ישנה תמיכה גם באישה. כאשר הסכם גירושין חייב למלא את זכויותיה של האישה עבור מזונות בנה. הבעל מתחייב לשלם מזונות לאישה וכן לשלם לה ע'פ הכתוב בכתובה. ישנם עורכי דין רבים המתמחים בתחום של גירושין. עורכי דין אלו מכינים הסכם גירושין שמקובל על שני הצדדים. חשוב לציין שיש לבחור עורך דין בקיא בתחום של גירושין על מנת לקבל הסכם גירושין הגון.

אם נחבר את עניין התמיכה בילד ועניין הזכויות של האישה נקבל הסכם גירושין שבו מפורטים הסדרי המשמורת על הילדים וכן התשלומים השונים. הסכם גירושין בא להגן על הצדדים ולוודא שאחד הצדדים לא יוצא נפסד. הסכם גירושין טוב עשוי בהמשך למנוע פגיעה בילדים וכן עשוי למנוע גרירה של תביעות וריבים עתידיים בין בני הזוג.

 


אודות מחבר המאמר

אסק 4 קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.