אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקי עור מעוצבים

 

לא ברור בדיוק מה זה אבל יש משהו בתיק עור שגורם לנשים בכל העולם המערבי לשאוף אליו ולרצות בו. ולא רק נשים, הרי ידוע כי גם תיקי גברים מעור הם סממני סטאטוס ידועים, בין אם זה ארנק עור, תיק מסמכים או תיק "ג'יימס בונד" הידוע – מוצר מסחרי שהפך כוכב משנה של סדרת הסרטים הפופולארית על הסוכן האטרקטיבי, ה"גבר שבגברים". אז מאיפה מגיעה המשיכה שלנו לתיקי עור?

לפני הכל יש אמרה ותיקה שאומרת כי עור על כל מוצריו, תמיד יהיה באופנה. הדקדקנים יצביעו להיסטוריה הראשונה ביותר של עולם ה"אופנה", האדם הקדמון! שלבש על עצמו את עורות בעלי החיים אותם צד למחייתו. אם כך יש בנו צד כמעט קדמוני שנמשך לשם. אבל היום אפשר לומר שיש פה הרבה מעבר לכך...

יתרונותיו של תיק עור

עלותם הגבוהה יחסית של תיקי עור ביחס לתיקים מחומרים אחרים היא אחת הסיבות העיקריות לכך שתיק זה (ובכלל מוצרי עור – נעליים, פרטי לבוש, ריהוט) הפך להיות סמל לסטאטוס חברתי, ואף כלכלי אם תרצו. הסתובבת עם תיק מעור אמיתי? כנראה שיש לך משאבים ו/או מעמד בהתאם.

ומעבר לסטאטוס החברתי שמשדר תיק מעור, יש בו ערך פרקטי מאוד.  לא סתם תיקים מעור עולים יותר: עור לאחר עיבוד מקצועי מתאים הינו חומר איכותי מאוד, שמחזיק לאורך זמן. בנוסף - הוא חומר לא כבד במיוחד, גמיש ונעים למגע. השילוב של חומר שהוא גם רך ונעים וגם חזק אינו טריוויאלי.

תיק לשנים עם טיפול נכון

תהליך העיבוד של עור לפני שהוא הופך לתיק או מוצרים אחרים הינו מושקע וקפדני. צורתו הראשונית הוא כמובן עור של חיה, שעובר ניקוי יסודי להסרת פרווה או שיער מכל סוג באופן יסודי. בתהליך כימי נמתחים העורות ונצבעים. כמובן שתהליך זה בשינויים קלים, יוצר סוגים שונים של עור (נוקשה ברמות שונות, טקסטורה של זמש ועוד). אנו מקבלים את התיק לאחר התהליך הזה וכמובן לאחר שעבר עיצוב ותפירה. מהנקודה הזו, כמה זמן יחזיק התיק – תלוי בעיקר באופן בו נטפל בו.

כמה עצות שכדאי לזכור כאשר רוכשים תיק מעור (נכון גם לגבי מוצרי עור נוספים):

·         אחסון תיק עור צריך להיות הרחק מחשיפה לשמש, ולא בתוך שקית ניילון

·         יש לנקות את התיק מאבק ולכלוך באופן קבוע, רצוי עם חומר ניקוי מותאם לעור שניתן לרכוש בחנויות

·         בארנקים או תיקי עור קטנים לא מומלץ לדחוס חפצים רבים מידי כדי לא למתוח את העור יתר על מידה

·         טיפ מומחים לשימור – אחת לתקופה, רצוי לטבול צמר גפן במעט שמן זית ולמשוך על התיק

 

אם נקפיד לשמור על תיק העור באמצעות הטיפים האלו ואחרים, הוא יוכל להחזיק ולשמש אותנו לשנים רבות מאוד בשל היותו עמיד באופן יוצא דופן. 


אודות מחבר המאמר

נטע כהן מינץ - אוהבת שופינג ואוהבת לדבר על זה. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.