אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח

מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית הינה חיונית לא רק למניעת השמנה ולשמירה על בריאות הגוף, אלא גם משפרת את מצב הרוח ובחלק מהמקרים אף מביאה להקלה בתסמיני דיכאון, בדומה לתרופות נוגדות דיכאון. נראה כי פעילות גופנית מהווה מרכיב חיוני של חיים בריאים ומאושרים.

ההבנה כי ישנו קשר בין פעילות גופנית לבין מצב הרוח איננה דבר חדש. כבר בשנת 400 לפני הספירה קבע הפילוסוף פלטו כי לאדם דרושים שני דברים עיקריים בכדי להיות מאושר: הדבר האחד הוא חינוך טוב והדבר השני הוא ביצוע של פעילות גופנית סדירה.

פעילות גופנית יכולה להוות טיפול יעיל במצבים של דיכאון וירידה במצב הרוח. ממחקרים עולה כי ביצוע פעילות גופנית קלה בשעות הפנאי מפחית משמעותית את שכיחות מקרי הדיכאון בקרב האוכלוסייה. כמו כן, מחקרים שבהם נבדקה ההשפעה של פעילות גופנית על נבדקים שסבלו מדיכאון מצאו כי הפעילות הגופנית גרמה לשיפור במצב רוחם, לירידה בתסמיני הדיכאון ובחלק מהמקרים אף השפיעה השפעה שווה לתרופות נוגדות דיכאון או לטיפול פסיכו-תרפויטי.  חשוב לציין כי לאימון הגופני היתה השפעה מיידית וארוכת טווח על הנבדקים עם שיעורי חזרה נמוכים של תסמיני הדיכאון.

האימון הגופני הוא בעל השפעה הן פסיכולוגית והן פיזיולוגית על הדיכאון. ההשפעה הפסיכולוגית נגרמת משיפור הכושר הגופני, הדימוי העצמי, ההערכה והביטחון העצמי שהינם חלק מהרגשת הסיפוק המתלווה להשגת מטרות האימון. אפילו אימון אחד הינו בעל תרומה לשיפור בדימוי העצמי: נבדקים שהתבקשו למלא שאלון לגבי דימויים העצמי לפני ואחרי ביצוע פעילות גופנית דירגו את תחושתם בצורה טובה יותר לאחר האימון מאשר לפניו.

לפעילות הגופנית ישנן גם השפעות פיזיולוגיות ברורות על הדיכאון: היא גורמת לעלייה בהפרשת סרוטונין, אשר אחראי לשיפור במצב הרוח וכן משפיעה באופן חיובי על מערכת העצבים המרכזית באופן המסייע לגוף להיות במצב של רגיעה ולהימנע ממצבים של מתח ולחץ. חשוב לציין כי הכוונה היא לפעילות אירובית כגון הליכה או רכיבה על אופניים.

ישנה עוד דרך עקיפה, שבעזרתה אימון גופני עשוי לסייע לשיפור במצב הרוח. הכוונה היא להזדמנויות שהאימון הגופני הקבוצתי מייצר לביסוס קשרים חברתיים ולשיפור המעורבות החברתית.

הצעה לפעילות גופנית מהנה עם המתנפחים של "הופלך- מתנפחים מצחוק":

מתנפחים להשכרה מהווים דרך מהנה ויעילה מאוד לעודד פעילות גופנית אצל ילדים. המתנפחים יכולים לשמש כאמצעי לדרבן את הילדים להיות אקטיביים: לקפוץ, לרוץ ולהשתולל כאוות נפשם. קיימים מתקנים מתנפחים אותם ניתן לשכור וניתן להשתמש בהם כמעט בכל מקום. הם קלים לנשיאה, ניפוחם אורך פחות מדקה ובתום השימוש הם מתקפלים בקלות ונכנסים לתא המטען של רכב פרטי. מתנפחים הם חגיגה של ממש עבור ילדים, הם משלבים הנאה, צחוק וכיף יחד עם פעילות גופנית. המתנפחים מתאימים לשימוש בימי הולדת, במפגשים חברתיים, באירועים משפחתיים וכו'. כדאי לנסות... 

המאמר פורסם בחסות  - הופלך – מתנפחים מצחוק

מתנפחים במרכז מתל אביב ונס ציונה

 

 

 


אודות מחבר המאמר

הופלך-מתנפחים מצחוק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.