אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחשב לכל ילד – לצמצום הפער הדיגיטלי.

החל משנת 1995 עד ימים אלו פועל פרויקט מחשב לכל ילד. פרויקט זה יושם בהצלחה בישובים שונים בארץ בשיתוף משרד ראש הממשלה, חברות מסחריות, עמותת מחשב לכל ילד, הרשויות המוניציפאליות, רשויות הרווחה ועוד. פרויקט זה הציף את הבעייתיות הקיימת בחברה הישראלית מבחינת הפערים הדיגיטליים. מובן כי בעידן המערבי והמודרני של ימינו, ברוב המקצועות נדרש ידע בסיסי בהכרת המחשב, רשת האינטרנט ומגוון של תוכנות ולומדות. יתרה מכך, רכישת ידע במחשבים וגישה למאגרי מידע, כמו גם היכרות מעמיקה הניתנת על ידי מדריכים מקצועיים של היכולות הרבות המצויות במחשב הביתי, הן פתח מובטח לרכישת מקצוע מכניס ומבוקש. קשה למצוא מהנדסי טכנולוגיה, מתכנתים, מפתחים או בקרב כל העוסקים במקצועות ההיי – טק למיניהם כאלו שרכשו את ידיעותיהם רק באמצעות הקורסים במכללה להנדסה או באוניברסיטה. רוב רובם של העוסקים במקצועות אלו רכשו את השכלתם הבסיסית במחשבים בשלבים מוקדמים יותר.

מכאן מובן כי מלבד התועלת המיידית של פרויקט קידום אתרים, ניתן לראות כי ההשתתפות בפרויקט מעניקה לילדים המשתתפים בו כלים חשובים והכרחיים להשתלבות עתידית בעולם ההיי טק, בהמצאות טכנולוגיות ובהשתלבות טובה ו"חלקה" בשוק העבודה. לכן, פרויקט זה הכרחי לצמצום הפערים החברתיים והכלכליים בין שכבות האוכלוסייה השונות, ולמתן הזדמנות תעסוקתית שווה גם לאלו שאינם מגיעים מרקע סוציו אקונומי גבוה. אין זאת כי פרויקט מחשב לכל ילד הוא בעל חזון ומטרות חיוביות לא רק לטווח הקצר. כלומר, לא רק בעל ערכים חברתיים וחינוכיים מיידים, אלא גם בעל ערך מוסף לטווח הרחוק. פרויקט מחשב לכל ילד תורם לצמצום הפערים החברתיים והדיגיטליים בהווה ומבטיח את השתלבותם של אזרחים ממגוון רחב ביותר של שכבות האוכלוסייה בארץ , בתעשיית ההיי טק והייצור.

תועלת נוספת ובלתי מובטלת היא השתתפותם של חברות מובילות בפרויקט. שילוב חברות מצליחות בפרויקטים חברתיים הינו ערובה למעורבות חברתית, היכרות בלתי אמצעית של מנכ"לים ועובדים בחברה במתרחש במקומות הפחות מוכרים להם. בנוסף, הילדים המשתתפים במיזם מחשב לכל ילד, יכולים ללמוד בצורה הכי מוחשית כי הרחבת ידיעותיהם בתחום המחשוב עשויה להוביל אותם להשתלבות עתידית בשוק העבודה בחברות מובילות ולתרום לביסוסם הכלכלי העתידי


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.