אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחשב לכל ילד – מי מרוויח מזה?

פרויקט מחשב לכל ילד הוא מהפרויקטים החשובים שהושקו במדינת ישראל במטרה להוביל לצמצום הפער החבר והדיגיטלי בין שכבות האוכלוסייה השונות. במסגרת הפרויקט מוענקות מידי שנה אלפי ערכות מחשב לכל ילד. הערכות ניתנות במימון ממשלתי, מימון עמותת מחשב לכל ילד, תורמים, מועצות מקומיות והעיריות המשתתפות בפרויקט וכן השתתפות כספית סמלית של המשפחות המשתתפות בפרויקט. הפרויקט נועד בראש ובראשונה לשיפור הקשר בין ילדים משכבות אוכלוסיה חלשות לעולם הדיגיטלי, הממוחשב והטכנולוגי. אך האם קיימים לפרויקט יתרונות נוספים? כמובן! אם כן, מי הם המרוויחים הגדולים של פרויקט מחשב לכל ילד?

מחשב לכל ילד – גם ההורים מרוויחים.

הורי הילדים הנוטלים חלק בפרויקט מחשב לכל ילד מהווים חלק בלתי נפרד מהפרויקט. השלב הראשון מותנה בהסכמתם. הסכמה זו אינה פורמאלית בלבד. השלכותיה של הסכמה זו הינן העובדה כי ההורים מכירים בערך החיבור של ילדיהם לעולם הטכנולוגי. הכרה זו הינה ערובה לכך שההורים יעודדו את הילד להתקדם בפרויקט, לרכוש לעצמו ידע נוסף, לשלוט בתוכנות ולומדות רבות ככל האפשר וכן בעתיד יביעו את רצונם והסכמתם לרכישת כלים נוספים שיאפשרו לילד למידה מטיבה ומקיפה ובכך לסלול לו עתיד טכנולוגי. בנוסף, כחלק אינטגראלי מערכת מחשב לכל ילד, מוענקות שעות הדרכה לילד ולהוריו. כך שגם ההורים יכולים ללמוד את המחשב, מהם יכולותיו וכיצד הם יכולים להשתמש בו לצרכיהם היום יומיים.   

מחשב לכל ילד – גם המדריכים מרוויחים.

במסגרת פרויקט מחשב לכל ילד, מוענקות למשפחות שנמצאו מתאימות להשתלבות בפרויקט, ערכת מחשב לכל ילד. ערכה זו כוללת בין השאר שעות הדרכה מקצועית וליווי אישי. ההדרכה ניתנת על ידי מדריכים מקצועיים השולטים בתחום. מעבר ליתרונותיו הלימודיים והחינוכיים של הפרויקט, העובדה כי מגיע מדריך מוסמך, מכנס את בני הבית, הורים וילדים, מסביר להם על המחשב, על התוכנות, הלומדות, על היתרונות בשימוש במחשב, על עולם הידע וקניית השירותים באמצעות שימוש נכון ומושכל ברשת וכו'. הדרכה זה מהווה הזדמנות נדירה למפגש בלתי אמצעי בין אנשים אשר לא יכלו להיפגש בנסיבות אחרות. כך נוצר מצב בו כל הצדדים מרוויחים, מחד, הילדים וההורים רואים במדריך מודל ודוגמה והמדריך נחשף למשפחות שונות ולידים שונים. ומאידך, ההדרכה משפרת אצל המדריך את יכולותיו הפדגוגיות וגורמת לו לתחושת סיפוק עצומה.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.