אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מעבר דירה- כמה כללי אצבע או איך לעבור דירה ולהישאר שפויים

 

כולנו בטח מכירים את תחושת העקצוץ הזאת בידיים כצריך לעבור דירה, מצד אחד זאת התרגשות גדולה, לעבור למקום חדש, להתחיל לעצב את הדירה מחדש, לעשות סדר בדברים הישנים, לחדש לחדש ולחדש. מאידך, מעבר דירה כרוך בהמון טרטור , כאב ראש, ויש צורך בניהול המשימות בצורה מדויקת, בכדי שבסוף לא תמצאו את עצמכם מול ערימת קרטונים פתוחים למחצה, שפח צבע מונח לידם. אז איך מתפעלים את הזה בכדי שיצלח לפחות במינימום? לפני הכל חשוב להבין מה אנחנו רוצים לעשות,איזה פעולות אנחנו רוצים לבצע, האם צריך לצבוע? האם יש צורך בתיקון שירותים? האם צריך לרכוש רהיטים חדשים?חשוב לציין שאבחנה נכונה לגבי מה צריך ומה לא, חוסכת הרבה זמן, וכסף. אחרי שכתבנו לעצמנו מה צריך ומה לא, פשוט יושבים ומנסים לחשוב לוגית איזה פעולה צריכה לבוא לפני מה, לגבי כל פעולה מה הציוד שנדרש, איזה כלי עבודה, וכדומה. ניצור רשימה שרירותית של המשימות לדוגמא, כאשר הפירוט יכיל , משימות ומה נדרש עבורן.

  1. צביעת הדירה – מה צריך? צבע, מברשות, חומר לניקוי ,

  2. הובלת תכול הדירה- מוביל, כוח עזר שיעזור בפירוק, מקדחה , מברגה שיעזרו בהרכבה

  3. תיקון פגמים קטנים- אספקה טכנית של מוצרים משתנים (ברגים, מסמרים)

  4. טיפול ראשוני בגינה- גנן, כלי גינון

  5. התקשרויות עם חברות הכבלים והטלוויזיה- יצירת קשר טלפוני ותיאום עם המוקדים השונים.

  6. בחירת רהיטים או שיפוץ רהיטים קיימים- במידה ומשפצים רהיטים, אז מסור, משייפת, צבע לעץ\רהיטים. במידה ורוכשים חדש מדובר בתיאום מדויק , לפי מידות וכדומה.

 

אלו בערך משימות העל שיש במעבר דירה, חשוב לציין שמעבר דירה הוא לא תהליך שמסתיים ביום אחד, ותקופת ההתאקלמות לא תמיד נעימה. הצעתי היא לארגן גם כמה ימי חופש מהעבודה בכדי שההתעסקות עם מעבר הידרה יהיה בראש שקט.

אז מה עושים עכשיו, יש לנו משימות על, יש זמן, - עכשיו לתכנן!

שלב התכנון קשור בעיקר לזמנים להיות מורכב באותו יום, אכן מורכב, , כמה שיותר דברים יהיו מדויקים מבחינת זמן, כך מעבר הדירה יהיה חלק יותר. את שלב הצבע /תיקון פגמים קטנים (במידה ויש) וניקיון ראשוני במידה ויש, יש לבצע לפני הכל.

לאחר מכן לתאם מוביל, במעמד ההובלה יש לוודא שכל מה שצריך להיות מורכב , אכן מורכב, טלוויזיות, מראות וכדומה.

תיאום הטכנאים השונים צריך להעשות ממש בסמוך לסיום ההרכבה של כל הדברים בבית.(אם יש עוד יד שיכולה לעזור בארגון וסידור זה מעולה!!!)

בנוגע לרהיטים- בכל מקרה עדיף להיות מוכנים מהבחינה הזאת , כלומר, אם יש צורך לשפץ, אז עדיף לפני שנכנסים לדירה החדשה, ואם רוכשים חדש, אז לתאם את ההובלה של הרהיטים החדשים כך שיהיו בסמוך להובלה של כל שאר דברי הבית.(זה חוסך את הישיבה על מזרן בסלון..) יש עוד הרבה עצות טובות בנוגע למעבר דירה, אבל חשוב מאוד לפני הכל, לתכנן כראוי.

 


אודות מחבר המאמר

שיעבור בקלות!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.