אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על עמותת מחשב לכל ילד

עמותת מחשב לכל ילד היא עמותה הפועלת לגיוס תרומות כספיות ובעיקר תרומות של מחשבים שאין בהם צורך יותר כחלק מהפרויקט הממשלתי מחשב לכל ילד. כל זאת מתוך תפיסה שיש לסייע למשפחות המעוניינות שיהיה בבעלותן מחשב אך מתקשות לממן זאת, ויש להקנות להן ידע הקשור במחשבים ואינטרנט ככלי לשיפור הישגיו ומיצוי הפוטנציאל של הילד. העמותה מקבלת מחשבים כתרומה, משביחה אותם ומתקינה בהם לומדות העשרה המתאימות לגילאי ילדי הפרויקט, ילדים מכיתה ב' עד כיתה ח'.

המחשבים המושבחים מועברים לרשויות המקומיות (שיחד עם הממשלה והתורמים נוטלות חלק במימון פרויקט מחשב לכל ילד) המחלקות אותן למשפחות המתאימות. משפחה מתאימה היא כזו שיש לה לפחות ילד אחד בגיל שבין כיתה ב' לכיתה ח', ושמצבה הכלכלי אינו מאפשר לה לרכוש מחשב. יחד עם המחשב מקבלות המשפחות גם לומדות, הדרכה של כשישים שעות בנושא מחשבים, וחיבור לאינטרנט למשך שישה חודשים ללא תשלום.

תפיסת העולם של העמותה

העמותה פועלת מתוך תפיסה שחוסר הכרות עם עולם המחשבים מהווה גורם מעכב בחיי הילד, ושהכרות עם עולם המחשבים משפרת את הישגיו ומיצוי הפוטנציאל של הילד ובכך, למעשה, מצמצמת פער מסוים בין ילדים ממשפחות היכולות להרשות לעצמן מחשב לבין ילדים ממשפחות שאינן יכולות.

באמצעות השימוש במחשב לומדים הילדים מיומנויות שחשובות מאוד בתקופה טכנולוגית כשלנו. הלומדות שהותקנו במחשב מסייעות בלמידה ובפיתוח החשיבה, וכן השימוש במחשב ובאינטרנט מוביל אותם לאתרי מידע כגון ויקיפדיה, המסייעים להם להכין עבודות עבור בית הספר  ולהכיר את העולם. מחשב, כמובן, אינו רק למידה אלא גם משחקים ופעילות ברשתות חברתיות, אך גם זה חשוב. רבים מילדי פרויקט מחשב לכל ילד מדווחים כי מצבם החברתי השתפר מאז שקיבלו את המחשב.

עד כה חילקה עמותת מחשב לכל ילד כחמישים אלף מחשבים, ובשנת 2012 מקווה העמותה לחלק עוד כעשרת אלפים מחשבים. מחקר וביקורת שנעשו על ידי גוף חיצוני מגלים שהפרויקט אכן יעיל ביותר: ילדים שקיבלו מחשב באמצעות הפרויקט מגלים שיפור בציונים, שיפור במעמד החברתי, והכרות גבוהה עם עולם המחשבים.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.