אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח פנסיוני חובה – מדריך

בהתאם להרחבת חוק ביטוח פנסיוני חובה, גם בעל בית המעסיק בביתו מטפלת, עוזרת בית או מנקה, מחויב לתשלומי ביטוח, תשלום פנסיה, פיצויים ומימוש זכויות בהתאם לעובדי משק הבית.

זכויות עובדי משק בית

עובדי משק בית אשר עבדו אצל מעסיקיהם, תקופה של לפחות 12 חודשים, זכאים לפיצויי פיטורין מהמעסיק. במידה והתקופה לא עולה על 12 חודשים, אין זכאות לתשלום פיצויים וכל התחשבנות פיצויים באה ללא התחשבות בחוק ביטוח פנסיוני חובה. גובה התשלום עומד ע"פ חישוב של משכורת חודשית אחת בגין כל שנת עבודה. כאשר מדובר במשרה חלקית (במרבית המקרים) התשלום הוא יחסי. תשלום פיצוין ישולם לעובד מקרן פיצוין של קרן הפנסיה של העובד, לה נדרש לשלם המעסיק כל חודש קצבת פנסיה לפי חוק ביטוח פנסיוני חובה. במידה וקרן הפיצויים של הפנסיה לא מכסה את תשלום הפיצויים, נדרש המעסיק להשלים את הפער.נהוג לחשב את המשכורת החודשית של ערך תשלום הפיצויים ע"פ ממוצע של 3 חודשי העבודה האחרונים לפני תום היחסים בין המעסיק והשכיר.

פנסיה לעובדי משק בית

כאשר תקופת העבודה של השכיר עולה על 6 חודשי עבודה (או באופן יחסי אם מדובר במשרה חלקית), מחויב המעסיק בהפרשת תשלומי פנסיה ע"פ הרחבת חוק ביטוח פנסיוני חובה.התשלומים יופרשו משכר העובד ע"פ השנה בה החלו התגמולים. במידה והשכיר מגיע כבר עם ביטוח פנסיוני, על המעסיק לשלם הפרשת קצבת פנסיה לעובד כבר מהחודש הראשון להעסקתו, ללא התחשבות בוותק של 6 חודשי עבודה.הגיל המינימאלי לתשלומי פרנסיה הינו 20-לבנות\ 21-לבנים.המחויבות לדיווח לאיזו קרן פנסיה לשלם את ההפרשות חלה על השכיר. במידה והוא אינו מדווח, רשאי המעסיק לבחור קרן פנסיה חדשה לשכיר.

ביטוח למטפלות אשר עובדות בביתן ולא בבית המעסיק

על מטפלת אשר עובדת בביתה, לא חלה החובה לתשלום ביטוח לביטוח לאומי, עקב היותה עצמאית ונטולת הזכויות הסוציאליות אליהם זכאים השכירים במשק.מטפלת אשר עוסקת בביתו של המעביד, נחשבת לשכירה ועליה חלה חובתו של המעסיק לשלם תשלומי ביטוח לביטוח לאומי, ע"פ חוק.תשלום הביטוח כולל:* ביטוח בריאות וביטוח לאומי בגובה של 7.25% ממשכורתה.* מתוך סכום זה ינוכו 2% ממשכורתה, ואת היתרה ישלים המעסיק.

חשוב להבין כי בכלל זה, מעביד אשר לא ישלם ביטוחי בריאות, תשלומי פיצוין, והפרשות פנסיה ע"פ חוק ביטוח פנסיוני חובה, חשוף לתביעות משפטיות ודינו יהיה עברה על החוק.


אודות מחבר המאמר

המרכז לביטוח פנסיה חובה http://pensia-tova.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.