אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לבחור חוות סוסים לטיול רכוב?

אתם ודאי מעוניינים לצאת לטיול על סוסים, אך מתלבטים באיזו חווה לבחור. ברחבי הארץ פרוסות כמאתיים חוות סוסים מגוונות, בגדלים שונים ובהתמקצעות שונה. לכן, בהחלט טריוויאלי שיהיה לכם קושי לבחור את החווה המתאימה ביותר בשבילכם. אך בכל זאת, אילו פרמטרים יש לבחון בבחירת החווה?

 

תגובות והמלצות באינטרנט

כיום כמעט כל דבר ניתן למצוא באינטרנט. כך גם תגובות והמלצות לגבי חוות סוסים שונות. אך שימו לב שלעיתים ההמלצות לא אובייקטיביות לחלוטין ולכן כדאי לקבל המלצות מאנשים שאתם מכירים או סומכים עליהם. במקרה בו אין לכם מישהו שניתן לסמוך עליו, נעדיף המלצה כלשהי על כלום. כמוכן שיש להסתכל על ההמלצה בעיניים ביקורתיות ולנסות לבדוק את אמינות התגובה.

 

התרשמות מתמונות

כידוע, תמונה שווה אלף מילים. בהחלט תמונות אמיתיות מהחווה יכולות להעניק לכם תחושה טובה לגבי מה אתם הולכים לקבל בחווה. אך יחד עם זאת, לעיתים מומלץ לקחת את התמונות בערבון מוגבל, מאחר שאיש מקצוע (צלם וגרפיקאי) טוב יידע לייצר תמונה מהממת לכל מקום (גם אם הוא לא שווה במיוחד).

 

מחיר

לא סוד שמרכיב המחיר משחק תפקיד חשוב בבחירת הטיול הרכוב. לכן, אל תשכחו לעשות סקר שוק קצר לגבי עלות החבילה הרצויה עליכם. אולם, שימו לב לפרטים הקטנים. מאחר שחבילה אחת יכולה להיות קצת יותר זולה, אך לא לכלול מרכיבים חשובים אשר נמצאים בחבילה מעט יותר יקרה. מעבר לכך, יש לזכור שיש לכם עלויות דלק. לכן, אם תמצאו חווה בקרבת הבית, אולי כדאי לוותר על חווה מעט יותר זולה אך במרחק של מאה קילומטר מהבית.

 

מיקום ונופים

כל חווה נמצאת באזור אחר בארץ וכתוצאה מכך מציעה מסלולי רכיבה שונים. חלק מהחוות ממוקמות בצמוד לים ולכן יציאו לכם רכיבה לאורך הים. חוות אחרות נמצאות בהרים, לכן המסלול יהיה הררי. מעבר לכך, חוות סוסים בדרום ממוקמות במדבר ולכן המסלול והנוף יהיה מדברי. כלומר, אתם צריכים להחליט איזה מסלול אתם מעדיפים ולבדוק אילו חוות מציעות את המסלול המועדף עליכם.

 

מספר וסוגי סוסים

אם אתם רוצים לארגן טיול לקבוצת ילדים, יש לשים דגש על גיל הילדים והאם יש בחווה מספיק סוסי פוני (אם מדובר על ילדים ממש קטנים) ו/או מספיק סוסים "רגילים". לחילופין, אם אתם קבוצה גדולה של מבוגרים וחלקכם בעלי משקל גדול מהממוצע (מעל מאה קילוגרם), יש לוודא שלחווה יש מספיק סוסים גדולים וחזקים שיאפשרו לכם לצאת לטיול בסבב אחד ולא במספר סבבים.

 

לסיכום, מומלץ לבצע שיקלול של כל הפרמטרים ולבדוק שאין סתירה בין הנתונים. לאחר שגיבשתם דעה לגבי חווה מסויימת (או מספר מצומצם של חוות), אל תתעצלו ותרימו טלפון לחווה ותשאלו אותם לגבי הדברים החשובים לכם. שיחה עם החווה תאפשר לכם לגבש את הדעה הסופית לגבי החווה המודעפת עליכם.


אודות מחבר המאמר

יואב ליסו, מומחה תוכן בתחום זוגיות, בריאות ופנאי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.