אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חומרי ריצוף – פרקט או קרמיקה ?

סוגי רצפות פרקט

יש שני סוגים של פרקטים, הראשון הוא פרקטים העשויים מעץ טבעי, פרקטים אלו הם העלי שלוש שכבות, השכבה העליונה היא העץ בו בחרתם (יש סוגים שונים כמו אלון, בוק – אשור, מייפל לבנה ועוד רבים) עלות רצפת הפרקט משתנה בהתאם לעץ בו בחרתם. פרקט עץ טבעי בנוי מלוחות עץ אמיתיות ללא עיבודים רבים, היוצרים ריצוף פרקט עמיד אך הוא היקר ביותר.

סוג שני של פרקט הוא הלמינציה, מדובר בחיקוי עץ הבנוי מחומר בשם HDF ומודפס בדוגמא של סוג העץ בו בחרתם. ניתן למצוא בשוק דוגמאות טובות כל כך עד כי קשה מאוד להבחין בין פרקט שבנוי מעץ אמיתי ופרקט העשוי מלמינציה.

ההבדל המהותי בין ריצוף פרקט העשוי מעץ טבעי וריצוף פרקט הבנוי מלמינציה, הוא במהירות השחיקה, עמידות הפרקט בטווח של שנים והכי חשוב – המחיר. אם אתם מעוניינים לרצף בית פרטי או משרד קטן רצוי לבחור בפרקט למינציה בעובי של 7 - 8 ס'מ בעל דרגת שחיקה 4 – 3.

על מנת לקבל הצעת מחיר הוגנת ומשתלמת במיוחד, לעבודה איכותית ופרקט הבנוי מחומרים מעולים אתם מוזמנים לפנות אלינו, לקבלת שירות אמין מחיר טוב ועבודה מקצועית.

קרמיקה

קרמיקה היא סוג מסוים של אבן המשמשת לריצוף וחיפוי של קירות במקומות שוררים לחות כמו מטבחים וחדרי שירותים ואמבטיות – וזאת על מנת להגן על הקירות מפני לחות ועובש.

קרמיקה צריכה להתאים בצבעים ובסגנון העצוב לסגנון של שאר החדר. אם בחרנו לעצב חדר אמבטיה בסגנון כפרי כדאי לבחור קרמיקה בצבעים בהירים ופסטליים שיתנו גימור נעים לחדר, לעומת זאת אם בחרנו לעצב את האמבטיה או המטבח בקו מודרני חדשני כדאי לבחור חיפוי של קרמיקה לריצוף ולקירות בסגנון ובצבעים מתאימים לעיצוב המודרני למשל ניתן ליצור דרמטיות וניגודים על ידי חיפוי קרמיקה כהה לקירות עם ריצוף קרמיקה וכלים סניטאריים בהירים. הרעיון הוא לבחור קרמיקה שתתאים הן לעיצוב הסופי שאנחנו רוצים לקבל והן לגודל החדר. קרמיקה כהה אולי דרמטית אך לא מתאימה כל כך לחדרים קטנים.


אודות מחבר המאמר

 

אתרים מומלצים :

ויה ארקידה - פתרונות עיצוב  : קרימיקה

החברה להשבחת מבנים  : תמ" א 38

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.