אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי סבוריאה ואיך מתמודדים איתה

מהי סבוריאה סבוריאה היא מחלת עור דלקתית, המאופיינת בהפרשה מוגברת של שומן, מבלוטות החלב בגוף. בלוטות החלב מייצרות באופן קבוע סבום (שומן וחלבון) על מנת להגן על הגוף מפני נזקים חיצוניים וסביבתיים. כאשר העור שלנו בא במגע עם מזהם כלשהו , הגוף שלנו יוצא מאיזון, מתחיל לייצר סבום המכיל רמה גבוהה של חלבון ומשיר את התאים יוצרי הקריטין , מה שמתפתח בסופו של דבר לסבוריאה.

האזורים הנפוצים להופעת סבוריאה הינם אזורים עשירים בבלוטות חלב, כמו, קרקפת, איזור הפנים, בין קפלי שומן כמו בין השדיים או קפלי רגליים, בית השחי ועוד. בדרך כלל תתחיל הסבוריאה באזור מסוים ותתמקד בו, אך היעדר טיפול בהחלט יכול להוביל להידבקות אזורים נוספים בגוף ולהחמרת המחלה.

איך נזהה סבוריאהלמרות ההכרות עם המחלה, אין היום בדיקה וודאית המסוגלת לאשש או להפריך הדבקות בסבוריאה ולכן ההבחנה נעשית על ידי זיהוי הופעת הסימפטומים האופייניים למחלה, כמו מיקום הנגע , נראות ואופי הגרד. האבחנה הסופית של סבוריאה נעשית על ידי רופא עור ולכן מומלץ לפנות אליו כבר בשלבים מוקדמים, על מנת לבצע אבחון למחלה ולקבל את הטיפול המתאים.

הסבוריאה מתחילה בדרך כלל באדמומיות באזור הנגוע ובהיווצרות של קשקשים דקים ולבנים,חשוב לציין כי טיפול נכון, כבר בשלביה המוקדמים של המחלה, יכול למגר אותה, אך אין היום כל טיפול תרופתי שיכול להעלים אותה לגמרי ולכן  מי שסובל מסבוריאה חייב לשים לב ולטפל כבר עם הופעת התסמינים הראשונים.

חשוב לציין כי סבוראיה יכולה להופיע אצל כל אחד ולמרות שהיא נפוצה יותר בקרב גברים, אין לה מאפיינים המתאימים לחתך כלשהו. מה שאנחנו כן יודעים זה שניהול אורח חיים לא בריא, עישון, תזונה לקויה, מתח וחשיפה לנזקים סביבתיים, יכולים להגביר את הסיכוי לחלות בסבוריאה. אצל חלק גדול מהאנשים שסובלים מסבוריאה מתפרצת המחלה בתקופות מעבר, בחילופי מזג אוויר, אלמנט זיהוי נוסף באבחנה אם אכן מדובר בסבוריאה.

כאשר אדם מתמודד עם סבוריאה הוא מתמודד עם מספר קשיים במקביל. רמת חלבון גבוהה בגוף מגבירה את הסיכוי לחלות בזיהום, מה שיכול להוביל להחמרה במצב ולהתפתחות של זיהומים וחיידקים במקום הנגע, כמו כן, סבוראיה מתבטאת בגרד, אדמומיות וקילופים, מה שמפריע לסובל ממנה לנהל אורח חיים תקין ולעיתים אף מוביל לבעיות חברתיות ואישיות.

אין ספק כי מעבר לנזק הבריאותי, שהרי סבוריאה היא דלקת לכל דבר, הנזקים האסתטיים והחברתיים של המחלה עלולים להרים קשיים, לעיתים אפילו יותר מהדלקת עצמה. אנשים אשר סובלים מסבוריאה סובלים מגרד מתמיד הגורם לאי נוחות ומנשירת קשקשים ומרגישים לא פעם שיש בהם פגם. בסבוריאה ניתן לטפל באמצעות תכשירים קוסמטיים ורפואיים ויש להיוועץ בקוסמטיקאית רפואית או ברופא עור לקבלת טיפול.

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר





 


יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, הסרת שיער באינפרא אדום, מעסה רפואית מוסמכת


 ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב. מנהלת מור קליניק, קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער ושיזוף בהתזה 


בראשון לציון. במרכז מגוון טיפולי יופי וגוף לנשים.


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.