אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ריקודי בטן מאז ועד היום

רקדניות בטן רבות כיום הגיעו לתחום מסיבות מגוונות - הרצון להגשים חלום ישן, האהבה למקצבים המזרחיים מלאי השמחה, או פשוט הרצון לעצב את הגוף, להשיל כמה קילוגרמים מיותרים, לחזק את הגב ולמנוע כאבים. המשותף לכולם היא שמחת החיים שכל הרקדניות יודעות להפיץ בכל אירוע שהן משתתפות בו, בין אם זה חתונה, חינה, בר מצווה, בת מצווה, או מסיבה. קצת על הרקע של הריקוד הנפלא הזה, לפניכם.

היסטוריה

רקדניות בטן רוקדות באזורנו - במזרח התיכון ובצפון אפריקה, כבר מאות שנים. הסברה המקובלת היא שמקורם של הריקודים הוא בסוגי ריקוד פולחניים עתיקים, שלנשים יועד בהם מקום מיוחד של כבוד. סברה נוספת היא שמקור הריקוד הוא במסורת פנים נשית הנושאת על נס את הפריון ואת הגוף הנשי והעצמתו, ושהוא נועד גם לעזור לנשים לחזק את גופן ואף להכינו ללידה.

ריקוד באירועים

רקדניות בטן אולי הופיעו בתחילה כחלק מפולחן דתי כלשהו, אך עד מהרה הן נהפכו למרכז הכובד וללב העניינים של אירועים ושמחות. מארחים שרצו להפגין את עושרם היו מזמינים כמה וכמה רקדניות, בעוד בשאירועים צנועים יותר היו מזמינים לפחות רקדנית אחת, כאות של כבוד כלפי האורחים. כיום הטרנד של הזמנת רקדניות לאירועים שוב הולך ותופס תאוצה.

סוגי הריקודים

רקדניות בטן המופיעות בפני קהל כיום, עושות שימוש באחד מסגנונות הריקוד הבאים: באלדי, הסגנון העממי, שהתפתח בעיקר באזורים כפריים; הסגנון הטורקי, שמוכר כסגנון תוסס יותר, ומלווה במוזיקה קצבית ובמתופפים נמרצים; סגנון שארקי, הסגנון המצרי, שהוא הסגנון הקלאסי והמוכר ביותר, בו נעשה שימוש באביזרי במה מגוונים, דוגמת צעיפים ומניפות; הסגנון הסעידי, שמקורו באזור סעיד שהמצרים, כאשר בסגנון זה נעשה שימוש במקל; וכן הסגנון האמריקאי החדש.

הקשר עם העולם

רקדניות בטן מאזורנו היו תמיד בביקוש גבוה אצל שליטים ואצילים מאירופה וממקומות ושנים בעולם, כסימן לידע ולטעם האוניברסאליים שלהם. בצורה זו הריקוד נדד אל מקומות שונים בעולם, השפיע על התרבות שם ואף ספג השפעות משלו. ריקודי בטן הושפעו במהלך השנים מריקודים שהגיעו מהודו, מספרד וכן משבטים צוענים נודדים.


אודות מחבר המאמר

מסיבות ואירועים, מסיבות יום הולדת לכל גיל, מועדונים ומקומות למסיבות ואירועים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.