אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יתרונות מערכת נוכחות עובדים משולבת בקרת כניסה

 

מערכות נוכחות חכמות מביאות נתונים אמינים ומדויקים ומונעות כל מיני עימותים ואי נעימויות מיותרות. מערכות בקרת הכניסה הופכות את אבטחת המקום ליעילה וזולה יותר ואת הכניסה של עובדים ואורחים של החברה להרבה יותר נעימה ופשוטה.

 

חשיבותה של מערכת נוכחות עובדים

בראש ובראשונה, מערכת נוכחות נותנת לחשב השכר או לדרג הניהול נתונים מהימנים על נוכחות העובד: כמה פעמים איחר, כמה שעות נוספות עשה וכדומה. בסופו של חודש חישוב השכר נעשה אוטומטית במערכת הממוחשבת ואין צורך להזין נתונים מטבלת דיווח ולהתחיל להסתבך בחישוב.

העובד עצמו לא צריך להשחית זמן במילוי טבלת נוכחות. אחת לתקופה נתוני הנוכחות של העובד יכולים להיות מושווים במחשב לנתונים של עובדים אחרים  לצרכי הערכה ומשוב. בעידן כרטיסי הנוכחות שהוחתמו ידנית, היו נוצרים בחברות ומפעלים גדולים 'פקקי תנועה' בתור להחתמת כרטיס. היום בהרבה מקומות הזיהוי הוא אוטומטי – המערכת מזהה את הצ'יפ או הכרטיס של העובד המסוים מרחוק, רושמת את נתוני הכניסה ופותחת עבורו את הדלת.

 

שילוב בקרת כניסה ומערכות נוכחות

בקרת כניסה היא מרכיב מרכזי במערך האבטחה של מקום עבודה ובכלל בארגון ההתנהלות התקינה שלו. השאיפה היא לשמור על צרכי האבטחה הספציפיים של המקום ולהגן על הנמצאים בו, תוך כדי מתן אפשרות כניסה נוחה, מהירה ונעימה ככל האפשר לעובדים ולאורחים.

לכן, ההבחנה הראשונה שמערכת נוכחות עובדים משולבת בקרת כניסה עושה היא בין עובדים המזוהים ומוכרים במערכת על ידי הצ'יפ, הכרטיס האישי או הזיהוי הביומטרי, שלהם הדלת תפתח מידית, לאורחים לא מוכרים.

במקומות שנדרשת בהם אבטחה  אינטנסיבית, יציבו בכניסה מאבטח וגלאי מתכות. במקומות אחרים יסתפקו בעמדת קבלה שבה כל אורח יפקיד תעודת זהות או ירשם במחברת מבקרים. בחלק מהחברות שלא מצפות להרבה אורחים אפשר לוותר על עמדת הקבלה והעובדים יוכלו לזהות דרך מצלמות האבטחה מי מצלצל בפעמון הכניסה ולהחליט אם להכניס אותו או לא.

על פי רוב, כשלא מדובר במתקן ביטחוני, רוב החברות יפיקו את המיטב ממערכת שמזהה אוטומטית את העובד ופותחת עבורו את הדלת תוך רישום אוטומטי של הזמן.

במקביל הקבלה המיטבית של אורחים תהיה באמצעות עמדת קבלה מאוישת אנושית, לכן ברוב שעות היום יתעקשו ברוב המקומות לאייש עמדה כזאת.


אודות מחבר המאמר

מאמר מעניין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.