אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לגרום לילד להפסיק לפחד מחיות?

 

ילדים רבים עלולים לסבול מפחדים שונים (פחד מטיסות, יום ראשון בבית ספר, פחד ממים ועוד). פחד נפוץ בקרב ילדים הוא הפחד מחיות. פחד הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של ילדים ובוגרים כאחד לכן אין לדאוג עם הילד מפתח פחד מחיות וניתן לטפל בפחד באמצעים שונים כמו טיפול פסיכולוגי, טיפול הוליסטי ועוד. כאשר הפחד הוא מהותי ופוגע בהתנהלות היומיומית של הילד יש להגיע לטיפול פסיכולוגי מקצועי מכיוון שהפחד עלול להתגלות כחרדה. חרדה שונה מפחד, בעוד שפחד הוא לרוב סביב נושא ממוקד וספציפי בנושא מסוים כמו פחד מכלבים, חרדה היא כללית יותר ותעסוק בתחושה כללית סביב נושא כללי מקיף.

גילוי הפחד באמצעות משחק

פסיכולוגים לילדים והורים יכולים באמצעות משחקים לגיל 5 או משחקים בהתאם לגיל הילד לעלות על נושא הפחד ולמקד את הבעיה ואת נושא הפחד. משחקי קלפים, בובות, ציור וכלים נוספים יגרמו לילד להרגיש בנוח ולדבר או לשתף את פחדיו עם הגורם המטפל או המאבחן. ישנם משחקים רבים המשמשים פסיכולוגים לילדים ואנשי טיפול העוסקים בתרפיות לילדים. לכל שכבת גיל יש משחקי אבחון שונים לכן כדאי להגיע לאנשי המקצוע שיוכלו באמצעות משחקים לגיל 5 במידה וזהו גיל הילד לאבחן ואף ולטפל בילד הסובל מפחד או חרדה מחיות.

ליווי הורים

בטיפול בילדים המפחדים מחיות מתבקשים ההורים להתלוות לילד ולשתף את הצוות המקצועי במידע לגבי הפחד שהוא רואה אצל הילד וכן מעניקים להורים כלי טיפול מכיוון שההורים נמצאים עם הילד רוב שעות היום ויוכלו להשתמש בכלי הטיפול בעת הצורך. זהו גם מקום להורים להבין כי פחד מחיות הוא נפוץ והם יכולים לשתף את הקושי שלהם בגידול ילד הפוחד מחיות.

פחד מכלבים

במידה ומתגלה פחד מכלבים אצל הילד יכולים ההורים לבחור בטיפול אצל פסיכולוג ילדים או לפנות לגורמי אילוף כלבים המציעים שירות טיפול בפחד מכלבים. אנשי מקצוע אלה מתחילים בטיפול הסברי בו מלמדים את הילד על סוגי כלבים שונים, הבנת התנהגות הכלב, מזון ועוד. לאחר מפגש או שנים מביאים כלב אשר עבר אילוף כלבים מיוחד לטיפול וקושרים אותו במרחק מה מהילד. לומדים על הפחד ומנסים אט אט לתת לילד להתקרב לכלב, ללטף אותו, לסרק אותו, להאכיל אותו ואף להחזיק בו ברצועה. ממפגש למפגש לומד הילד לשלוט בפחד המצוי בו ולהתקרב יותר אל הכלב ואף לאפשר לו לאלף את הכלב.  


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.