אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירת צבע לבית, לא עניין של מה בכך

בעבר רוב קירות הבית וקירות בתי העסק היו צבועים בלבן. ההתמקדות בעיצוב הבית היתה בבחירת רהיטים, ווילונות ופריטי עיצוב. כיום עם התפתחות האפשרויות עומדים אנשים רבים אובדי עצות איך לבחור צבע לצביעת קירות הבית והמגוון הרחב של סוגי הצבעים והגוונים גורם להם לבלבול. מוטיב הצבע היום הוא חלק חשוב בעיצוב הבית ואחד הנושאים הראשונים בו יתמקד מעצב פנים יהיה בחירת גוון הקירות. מעבר לבחירת הצבע ניתן לבחור שיטות צביעה שונות כמו צביעה בגוונים, צביעה אמנותית ועוד לכן כדאי לפנות לחברות צבעים בעלות אולם תצוגה, להתרשם מהמבחר ולהתייעץ עם אנשי מקצוע העומדים לשירותם. לחלופין, ניתן לפנות למעצב פנים ולהתרשם מהדמיה לפני שצובעים את הבית.

קר או חם

ברכישת בית או שיפוץ בבית הנושא הראשון שעולה על הפרק הוא בחירת הצבעים. האפשרויות הן רבות. כדי להצליח בבחירה ניתן לחלק את הצבעים לשתי משפחות עיקריות והן צבעים קרים וצבעים חמים. צבעים חמים יכללו אדום, כתום, צהוב ירוק ועוד, ואילו צבעים קרים כוללים סגול, כחול, ורוד וכד'. בהתאם לתאורה הטבעית בבית, סוג החדר, גודל הקירות ופריטי הריהוט השונים הממוקמים יש להתאים את הצבע הנכון.

יצירת אווירה

פנג שואי ותורות עיצוב אחרות יכולים לסדר את נושא בחירת הצבעים. צביעת קירות הבית מוסיפה אווירה ולכן חשוב לבחור בצבעים שיתאימו לאופי המשפחה ויעניקו הרגשה נינוחה לדרי הבית ולאורחים. צביעת סלון באדום עלולה לגרום לאי שקט ולמריבות בעוד ששילוב קיר כחול וצביעה בצבע חם בגוונים רכים תביא לשקט נפשי והרגשת ביתיות ונינוחות. חדש הילדים המשמש לשינה ולמשחק יצבע לרוב בצבעי פסטל רכים על גווני ירוק או דומיו שיוצר שקט. צביעה בגוונים חלשים משדרת חולי לכן יש לבחור בצבעים שיגרמו לאווירה עליזה ונינוחה.

צבע יפה בחנות

לפני קניה של הצבע רצוי להצטייד בדוגמיות צבע ולבדוק את התאמתן על קירות הבית. התאורה בחנות שונה מהתאורה בבית וכך גם הרצפה, הריהוט, שטיח ואלמנטים נוספים. בדיקה מוקדמת תביא לבחירה מושכלת של גוון הצבעים ולהתאמתם. יש לבדוק את הצבע בתאורת יום (לצאת מהחנות עם דוגמה) ובתאורת פנימית.

אופנה

כמו בעולם האופנה, גם עולם הצבעים מושפע מאופנות. שימוש בצבעים אופנתיים עלול לגרום לשעמום לאחר תקופה קצרה. מומלץ להקשיב לאינסטינקט ולבחור צבעים איתם בני המשפחה מרגישים בנוח. צבעים אופנתיים או גוונים עזים כדאי להשאיר לחללים קטנים כמו מסדרון כניסה, פינות קטנות וכד' בהם לא שוהים זמן רב.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.