אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המצאות ופיתוחים מדהימים

המוח היהודי ידוע כמוביל בתחום פיתוח ויצירת המצאות ופיתוחים חדשים ומדהימים. נתון מדהים בפני עצמו הוא המקום הראשון בעולם בו מדינת ישראל מחזיקה בעקבות מספר הגשת פטנטים להמצאות חדשות ביחס לאוכלוסיה. המצאות רבות נולדות כתולדה מעובדים העושים יומיום אותה פעולה ומעוניינים לפתח דרך שתקצר ותייעל את עבודתם או מאנשים פרטיים הממציאים לבד או פועלים כצוות ומפתחים המצאה. במאות שעברו עיקר ההמצאות היו פיתוח מכשירים או תהליכים כמו טחנת רוח, גלגלי שיניים, מכונות דפוס ועוד. כיום המצאות ופיתוחים מדהימים עוסקים ברווחה של האוכלוסייה ועוזרים לשימוש יומיומי של בני האדם כדוגמת חיתולים או השמירה על הסביבה בה אנו חיים ושימוש באנרגיות חלופויות. דוגמאות לכך הם פיתוח תאורה סולרית, המצאת הסגווי שנמצא לדוגמה בשימוש סגווי ירושלים ועוד.

חברות פיתוח ואב טיפוס

ישראלים רבים חושבים על המצאות ומוכנים להשקיע זמן ומרץ רב בפיתוח רעיון שהם המציאו. כאשר הרעיון קורם עור וגידים יש לפנות לחברה המתמחה בפיתוח ולשכור את שירותיה. חברות אלו מתמחות בהכנת אב טיפוס הכולל עיצוב תעשייתי ורישום פטנטים. נדרש ידע רב ברישום פטנטים ועוד יותר מכך ידע הנדסי, שיווקי ועיצובי בפיתוח מוצר. על מנת להפוך המצאה לדגם אותו ניתן להראות בפני משקיעים עוברים תהליך ארוך המורכב ממספר שלבים ובו מפתחים את המוצר מבחינה הנדסית, מכינים דגם ראשוני ולאחר מקצה שיפורים המוצר עובר עיצוב תעשייתי בכדי לייצר דגם ראשוני הנקרא אב טיפוס.

רישום פטנט

המצאה חייבת הגנה ולכן ניתן לרשום את ההמצאה כפטנט. זהו תהליך ארוך ומורכב הדורש ידע רב. ניתן למצוא בשוק חברות ועורכי דין המתמקצעים בנושא זה וכדאי להשתמש בשירות שלהם בכדי להגן על ההמצאה. הפעולה הראשונה תהיה חיפוש במאגרי פטנטים לראות האם המצאה דומה לא רשומה. לאחר בידקה זו מגישים בקשה לרישום פטנט. רישום הבקשה הוא תהליך ארוך ויקר ויש לערוך רישום מדויק. לאחר בדיקת משרד הפטנטים מוחלט האם לאשר את הבקשה ולהוסיף את ההמצאה כפטנט מוכר ומוגן.

מימון

אדם פרטי לא יוכל לרוב לממן פיתוח של ההמצאה עליה חשב לכן פונים לחברות המיועדות לכך ולפי אפשרויות המימון הראשוניות בוחרים בנקודה בה חושפים את ההמצאה בפני משקיעים פוטנציאלים. עלות פיתוח הסגווי עלתה קרוב ל- 100 מליון דולר ולשם כך התקיים שיתוף פעולה בין מספר חברות גדולות. כך היום ניתן לראות את סגווי ירושלים המציעה טיולי סגווי בעיר הבירה. 

�Wbd7 1@ '>צחוק משחרר לחצים ומועקות. כאשר רואים מחיר כרטיס להופעה צוחקים פחות. לכן כדאי לחפש הנחות ומבצעים באתרים שונים וכך ניתן להירגע גם ממחיר ההופעה ובעיקר להשתחרר מהלחץ וליהנות מהופעה משובחת במחיר שפוי. 

 


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - שיווק וקידום באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.