אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לעשות קצת סדר בבלאגן

אפשרויות אחסון הוא נושא חשוב כאשר מעצבים את חדרי ילדים. לילדים יש ספרים, משחקים, בובות וצעצועים רבים. ארגון נכון של החדר בצורה קלה בה הילד יכול לדאוג לסידור קל יביא לארגון טוב ולהקניית הרגלי שמירה, סידור, ארגון וניקיון. חדר שאינו מאורגן עלול לגרום לחבלות גופניות ולשבירת צעצועים. אז איך עושים קצת סדר בבלאגן? קודם כל מבצעים מיון. כדאי לבצע זאת עם הילד ולבקש ממנו להירתם למשימה. לאחר מיון קפדני כדאי לחלק על פי  נושאים ולהגדיר מקום לכל דבר. כך, מדפים ישמשו לסידור ספרים וקישוטים, כוננית משחקים עם מגירות תשמש ללגו, משחקים בעלי חלקים רבים ועוד, מגירות בארון ישמשו לצעצועים אחרים שהילד יכול בשליפה להוציא, לבחור משחק ולאחר מכן להחזירו למקום.

כוורות אחסון

התקנת כוורת בתוך חדרי ילדים תביא לארגון קל ונוח עבור ההורים והילדים. הילד יכול להגיע בקלות למשחקים ובעת ארגון החדר בשעת משחק או לפני השינה יוכל להחזיר בקלות את הצעצועים למקומם ללא עזרת מבוגר. כוורות אחסון הן מעוצבות ומוסיפות צבע ויופי לחדר מעבר לשיטת האחסון הקלה.

ארגזים סגורים

ילדים אוהבים ארגזי אחסון ומשתמשים בהם הן למשחק (מחבואים ועוד) והן לאחסון. חדר המשמש מספר ילדים יכול להכיל מספר ארגזי אחסון כאשר כל ילד מקבל ארגז משלו ויכול לאחסן שם את הצעצועים שלו או עבודות יצירה שהוא עושה בבית, בגן או בבית הספר. ארגזים הם כלי אידאלי לאחסון תחפושות, משחקים גדולים כמו מכוניות, בובות ועוד, ולרוב ניתן לאחסן את הארגזים מתחת למיטות כל שקל לילדים שלוף אותם.

ארונות ילדים

במידה ואין חדרי ארונות קרובים לחדר הילדים כדאי להשתמש בארון המותקן בחדר כמקום אחסון לחלק מהצעצועים ובעיקר למשחקי קופסה. ארונות כוללים מגירות לכן ניתן להקצות מגירה או מספר מגירות לטובת המשחקים או היצירות ושאר הארון ישמש לבגדים, מצעים ועוד. חשוב לשמור על בטיחות הילד ולמנוע מצב בו אצבעות נתפסות בארון ולשם כך יש פתרונות בשוק.

שולחן עם מדפים

ילד בבית ספר זקוק לשולחן עליו מניחים מחשב וכך יש באפשרותו לשחק במחשב או להכין שיעורי בית. כדאי לרכוש שולחן כתיבה הכולל מדפים וארונית אחסון ובה ישתמש הילד לאחסון כל מה שקשור ללימודים. על המדפים ניתן לסדר ספרים ובכוננית לארגן מחברות וציוד בית ספרי.

חדר ארונות

בתכנון בית חדש כדאי לשלב חדרי ארונות כחלק מחדר הילדים או בסמוך וכל קל לילד ולהורים לסדר את הבלאגן ולשמור על חדר מאורגן.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.