אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחשב לכל ילד – פרויקט ממשלתי או מיזם מסחרי?

בדומה למקומות רבים בעולם, גם בישראל קיים פרויקט מחשב לכל ילד. לפרויקט זה מספר מטרות חשובות: צמצום הפערים החברתיים והדיגיטליים בין שכבות האוכלוסייה השונות והמגוונות במדינה, זאת על ידי הענקת ערכת מחשב לכל ילד לילדים שנמצאו זכאים לכך. העלאת הערך העצמי של הילד על ידי הקניית כלים וידע לשימוש במחשב הביתי ובגישה למאגרי ידע ברשת, פיתוח חשיבה יוצרת, הענקת שיווין הזדמנויות לילדים משכבות חלשות וממשפחות מצוקה. הפרויקט הינו בעל ערכים חברתיים ממדרגה ראשונה, יחד עם זאת בעתיד הקרוב והרחוק פרויקט מחשב לכל ילד הינו בעל חשיבות לאומית.

פרויקט מחשב לכל ילד הוא פרויקט שאפתני ומבורך ברמת הפרט – הילדים, המשפחות ובתי הספר. אך בל נשכח את האפקט היצרני של פרויקט מחשב לכל ילד. הפרויקט מקנה לילדים שיד הוריהם אינה משגת ערכת מחשב לכל ילד הכוללת: מחשב חדש או מחודש, חבילת תוכנות ולומדות מקוריות, עשרות שעות הדרכה על ידי מדריכים מקצועיים, חיבור לאינטרנט בחינם למשך חצי שנה, ליווי ותמיכה טכנית למשך תקופה של שלוש שנים.

מובן כי לולא הפרויקט ילדים רבים בארץ לא היו נחשפים ליכולותיו של המחשב הביתי ולמידע הרב המצוי ברשת. כלים ומידע אלו ישמשו אותם כבסיס חשוב והכרחי לבניית עתידם המקצועי. כיום כמעט לכל מקצוע נדרש ידע כלשהו במחשבים וגישה לאינטרנט. מעבר לזאת, ילדים שהכישרון הטכנולוגי ויכולות ההמצאה שלהם מפותחים, ישתמשו במידע ובכלים שיוענקו להם במסגרת פרויקט מחשב לכל ילד לפיתוח יכולותיהם האישיות ויתקדמו לכיוונים שונים ויצרניים.

יוצא מכך, כי מעבר לתוצאה החיובית המידית של פרויקט הפקת סרטי תדמית ומחשב לכל ילד. השקעה בפרויקט, תניב בעתיד מוחות טובים יותר, כוח עבודה איכותי רב יותר ושיפור מעמדה העולמי של מדינת ישראל בתחום הטכנולוגי. אם כך, נעורה השאלה מי אחראי להטמעת הפרויקט ולמימונו. האם האחריות נופלת על גופים חברתיים וחברות מסחריות או שמא על הממשלה והרשויות המקומיות ליטול את האחריות להפעלת פרויקט מחשב לכל ילד מתוך ראיה מערכתית רחבה?

המצב כיום הוא כי הגופים שילבו ידיים, משרדי הממשלה יחד עם הרשויות המקומיות ומשרד הרווחה פועלים עם גופים מסחריים, קרנות, עמותות ומתנדבים לצורך הצלחת פרויקט מחשב לכל ילד.


אודות מחבר המאמר

dreamview

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.