אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה נרצה להיות כשנהיה גדולים?

ברור לכולנו שכבר מרגע שאנחנו קטנים אנחנו קולטים מהסביבה שלנו ומהחינוך בבית ובבית ספר במה נכון לעבוד ובמה פחות. אפשר להגדיר את זה אחרת ולומר, כי ישנם מקצועות או בעלי מקצוע אשר אותם אנחנו קולטים מהסביבה שלנו שהם פחות רצויים ושההתייחסות אליהם היא נחותה יותר.

"כל מקצוע מכבד את בעליו"

זה משפט שאנחנו שומעים הרבה, במיוחד כשאנחנו צעירים יותר ובושרניים, תמיד דואגים לומר לנו שלא משנה במה בעלי מקצוע מסויימים עובדים, העבודה שלהם היא מכובדת והם גם כן. אבל איך זה שתמיד אנחנו מקבלים את ההרגשה שאם קיימים בעלי מקצוע כאלו עבודתם מכובדת אך, אם אנחנו נעבוד באחת מהעבודות הללו הם יהיו פחות מכובדות בעינינו, או בעיניי הסביבה שלנו.

כל עניין השאלה הזו של "מה תרצה להיות כשתהיה גדול" טומנת בתוכה המון השלכות חברתיות ואמירות שהפנמנו עם השנים. קיימים בעלי מקצוע שסביר להניח עובדים הרבה יותר קשה מכל מנהל חברה, וגם כן יש להם ידע עצום בתחומם ובכל התחומים החופפים להם חרף דרישות התפקיד. נקח לדוגמא בעלי מקצוע שונים, נתחיל מאינסטלטורים, הידעתם שאינסטלטורים צריכים שיהיה להם ידע גם בשיפוצים ובנייה. מעבר להתעסקות עם צנרת הם צריכים לדעת לטייח קירות במידה ומתפוצץ שם צינור וגם להשלים רצפות, קירות גבס ועוד... בעלי מקצוע אחרים כמו שיפוצניקים צריכים לדעת המון תחומים שונים, כמו בנייה וכל חומרי הבניין השונים, כל הקשור לתיקון ואיטום גגות, בניית קירות גבס, פרגולות, אינסטלציה, חשמל וריצוף. האם אתם חושבים עכשיו שבעלי מקצוע מהסוג הזה הם אנשים טיפשים או חסרי ידע והשכלה?

על כן, עדיין נשאלת השאלה מדוע בעלי מקצוע מתחומים כאלו אינם נראים טוב בחברתנו ובכלל? ובלי שום קשר איזה הורה היה רוצה שהילדים שלו יהיו בנאים אות שיפוצניקים? ברור לכולנו שהילד המושלם או החתן המושלם לכל הורה הוא בן עורך דין או רופא ואם אפשר אז מהנדס. כמובן, שבעלי מקצוע מהתחומים הללו נשמעים הרבה יותר טוב מהתחומים אותם ניתי מעלה.

בעלי מקצוע שעיסוקם הוא פיזי

אפשר להרחיב את נושא בעלי מקצוע ולומר כי אם נעשה חתך מסויים בין כל בעלי מקצוע רצויים ואיכותיים לעומת אילו שנראים בעיניי החברה פחות איכותיים, נגלה כי הדבר המשמעותי שמבדיל בינהם הוא הכוח הפיזי שמופעל. אנשים לא רוצים שהילדים שלהם יעבדו עבודה פיזית בעבודתם, ואכן בעלי מקצוע כמו אינסטלטור, חשמלאי, בנאי, מתקין דודי שמש וחלונות הם בעלי מקצוע שעושים שימוש פיזי. בעלי מקצוע אחרים אשר יותר רצויים בחברתינו עושים שימוש חשיבתי ולא פיזי. עוד נושא שניתן לדבר עליו עוד הרבה בניתוח החברה שלנו...


אודות מחבר המאמר

בעלי מקצוע יכולים להיות אנשים מאוד אינטליגנטיים ואיכותיים ועליהם ובזכותם נבנתה ארצינו. אז מדוע בעלי מקצוע כאלו פחות רצויים בחברתינו?

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.