אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על נזקי הישיבה בעולם המודרני והחשיבות של שמירה על כושר

ידוע שקצב החיים המודרנים מכתיב לנו שגרת יום שכרוכה בשעות רבות של ישיבה על כיסא. החל הישיבה הממושכת במהלך יום העבודה שלנו במשרד, המשך בנהיגה או בנסיעה הביתה וכלה בשעות הפנאי שלנו. מחקרים מלמדים שאנחנו מבלים רבות משעות הפנאי שלנו (שוב!) בישיבה מול הטלוויזיה או המחשב.  אך לא זאת בלבד אלא שמול הטלוויזיה אנחנו מנשנשים את דרכנו בין הפרסומות שמלעיטות אותנו במידע מפתה על מזונות שאינן בהכרח בריאים.

מחקרים מצביעים על כך שישיבה ממושכת על כיסא גורמת לנזקים ובעיות בריאותיות. הקלדה ממושכת יכולה לגרום למשל לדלקת גידים. ישיבה ממושכת מול המחשב (או מול הטלוויזיה) יכולה לגרום לכאבי גב וכאבי צוואר. כמו כן  לשלל מחלות עיניים כגון גלאוקמה, שנגרמת מלחץ תוך עיני מוגבר.  כאשר אנו נשאלים מדוע איננו עושים כושר התשובות שהרבה פעמים חוזרות על עצמן הן:

"אני עייפ/ה מכדי לעשות כושר אחרי העבודה", אבל כושר לא חייבים לעשות אחרי העבודה. כושר אפשר לעשות בבוקר של היום הפנוי שלכם, אפשר לעשות לפני תחילת שעות העבודה, אפשר לעשות במהלך שעות העבודה או בסופו של היום.

טיעון אחר שעולה כאשר אנו נשאלים מדוע איננו עוסקים יותר בפעילות ספורטיבית היא :"זה משעמם". אולם כושר ניתן לעשות בדרכים שונות. רכיבה על אופנים, יוגה, שחיה, כל סוג של ריקוד נחשבים לפעילות גופנית. שמירה על הכושר לא צריכה לשעמם אתכם וגם לא לייסר אתכם, המטרה שלה שתהיה מהנה, רק כך תצליחו לאמץ אותה כאורח חיים ולא רק כשגעון חולף.

הטיעון השלישי שעולה בהקשר הזה נגד עשיית ספורט הוא השיקול הכלכלי. חוגי הספורט עשויים להיות יקרים, כמו גם מנוי לחדר כושר. לשימחתי, גם לכך יש פתרון. באתר גרופון למשל תוכלו למצוא מגוון של חוגי ספורט בהנחה של 50% ויותר על מגוון קורסים קרוב לאיזור מגוריכם.

בחיפושי השונים באתר מצאתי קורסים לא רק בערים הגדולות, כגון תל אביב, ירושלים, באר-שבע וחיפה אלא גם בערי פריפריה. כך למשל מצאתי: חוגי זומבה, פילטיס, אירובי באשקלון, וכן חוגי שחיה, חוגי יוגה ופילטיס , מנויים לחדרי כושר, ועוד ברחבי הארץ.

באתר מצאתי גם מגוון של טיפולים בריאותים אלטרנטיבים, כגון טיפול וואטסו בבריכה מחוממת בראש העין, כמו כן מגוון של עיסויים שיאצו, וטיפולים אלטרנטיבים וגם סדנאות של ייעוץ תזונתי.

לסיכום, אנו מוכרחים להיות מודעים לנזקים שטומן בחובו אורח החיים המודרני, נזקים שהם בריאותים כמו גם כאלה שמשפיעים על מצב הרוח. שמירה על כושר, תוביל אותנו בסופו של דבר להשקיע בדבר היחידי שאין לו תחליף- גופנו שלנו. שמירה על אורח חיים בריא, תמנע מאיתנו או את מספר הפעמים שנחלה, או תצמצם משמעותית את ימי המחלה. וגם תמנע מאיתנו אולי ללקות במחלות או בעיות כרוניות בעתיד.


אודות מחבר המאמר

מאמנת ויועצת לאימוץ אורח חיים בריא

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.