אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החזרי מס - אל תתנו לכסף שלכם לברוח

 

גלית, תושבת נתניה בשנות ה-40 לחייה, הינה עובדת סוציאלית במקצועה. לגלית שני ילדים, ובזמן לימודיה האקדמאיים, הועסקה במשרות שונות וזמניות. גלית ובעלה מתמודדים עם קשיים כלכליים על אף ששניהם עובדים במשרות מלאות. לאחרונה, בעקבות מודעת פרסומת, פנו השניים לחברת החזרי מס כדי לבדוק את זכאותם להחזר כספי מרשויות המסים. אחרי חתימת הסכם התקשרות בין הצדדים, ובחלוף מספר חודשים, גילו השניים כי סכום של קרוב ל-14 אלף ₪ הופקד בחשבון הבנק המשותף שלהם.

 

דוגמאות כמו אלו של גלית יש בשפע. עשרות אלפי שכירים ועצמאים בישראל זכאים למאות מיליונים, אך אינם פונים לקבלם. הסיבות נעות בין חוסר ידע לעצלות, לפחד לגלות שמא הם עצמם חייבים כספים לרשות המיסים. תירוצים לא חסר, והשורה התחתונה נשארת בעינה – רבים מכם מפסידים אלפי שקלים של החזרי מס.

 

בעבר תחום החזרי המס בישראל היה פרוץ ולא ברור וכלל אינספור חברות, לא תמיד אמינות ומקצועיות, שהיו עושות את העבודה בשביל האנשים הפרטיים. כיום התחום מסודר, ישנן חברות גדולות העוסקות בתחום באופן חוקי ומסודר, והתוצאות מרשימות מאי פעם.  התהליך לקבלת החזרי מס אינו מסובך מדי וניתן לעשות אותו באופן עצמאי ולחסוך את ה"קופון" לא זכאיות אותן חברות.  אם זאת, הוא דורש המצאת טפסים רבים, תלושי שכר ישנים ועוד, ולפעמים עדיף לשלם לחברה שתעשה את העבודה הקשה עבורכם.

 

בפנייתכם לחברה הנותנת שירותי ייעוץ לקבלת החזרי מס, חשוב לבדוק את הרקע של החברה, לוודא שלא הוגשו נגדה תביעות ולא מתקיימים נגדה הליכים משפטיים. זכרו – אתם נותנים לחברה גישה לנתונים כספיים אישיים שלכם, שלא נדבר על העובדה שאתם משלמים לה עבור שירות שאת תוצאותיו תראו, אם בכלל, רק בעוד חודשים אחדים. כבר קמו ונפלו חברות שעשקו את לקוחותיהם, הבטיחו גבעות והרים, ולא סיפקו את התוצאות.

 

בחרו את המסלול שמתאים לכם – עם תשלום קבוע או מבוסס על אחוזי החזרי מס בלבד. אל תתפתו באופן אוטומטי לדילים של "לקוח אקספרס" או VIP. לרוב מדובר בתוספת תשלום מיותרת. והכי חשוב – היו תמיד עם האצבע על הדופק.

 

בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

פורסם על ידי webfocus.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.