אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביצוע ביקורת על-ידי רואי חשבון

ראיית חשבון היא מקצוע רב תחומי. רואי החשבון עובדים במסגרת חוק רואה-חשבון תשט"ו 1955. עבודתם מתחלקת לשני תחומים עיקריים: התחום הכספי, והביקורת. כלומר, עליהם לבצע ביקורת על דוחות כספיים, ולתת חוות דעת עליהם. בנוסף, הם עוסקים בביקורת על התנהלותם של גופים רבים במדינה, לא רק בהקשר הכספי. רואי החשבון העוסקים בביקורת, מאוגדים באיגוד פרופסיונאלי הוא לשכת רואי חשבון בישראל.

משרדי רואי חשבון

בארץ מספר משרדים של רואי חשבון בגדלים שונים, משרדים גדולים מאוד, משרדים בינוניים ומשרדים קטנים. בכל אחד מהמשרדים מחלקה נפרדת שעוסקת בתחום הביקורת. אם אתם גרים בפתח תקווה תוכלו למצוא רואי חשבון בפתח תקווה, כך שאינם צריכים לחפש איש מקצוע בתחום, גם לא רואה חשבון ברמת גן, העיר הסמוכה. רואי החשבון מבקרים חברות פרטיות וגופים ציבוריים כמו: בנקים, רשויות מקומיות ואזוריות, משרדי ממשלה, עמותות, משקיעים חיצוניים, נושים ספקים ולקוחות.

שלבי עריכת ביקורת

כאשר תפנו לשכור רואה חשבון בפתח תקווה הדבר הראשון שהוא יעשה יהיה עריכת סקר לשם הכרת הגוף הנבדק. על רואה החשבון ללמוד ולהבין את הארגון / חברה / משרד ממשלתי / עמותה, וכך יוכל לבחור את הנושאים אותם יש לבקר. יש יתרון גדול בפנייה למשרד רואה חשבון בפתח תקווה אם אתם גרים בה. קל לו להגיע אל המקום המבוקר, וכך נחסך כסף רב שמשולם בגין זמן נסיעות.

השלב השני ביקורת הוא בית תכנית ביקורת. התוכנית מפרטת את הנושאים הנבדקים, את טכניקות הבדיקה ואת מסגרת הזמן.

השלב הבא הוא ביצוע תוכנית הביקורת בפועל. רואה החשבון המבקר, בודק מסמכים, ספרי חשבונות, והתנהלות של עובדים. הוא בודק את מידת ההלימה בין מטרות הגוף לבין העשייה בפועל. לעיתים, תוך כדי ביקורת, נעשים שינויים בתוכנית, על-פי ממצאים שעולים בביקורת.

לסיום, רואה החשבון כותב טיוטת דו"ח ובה הוא מנתח את הממצאים שאסף, את הטיוטה הוא מעביר למבוקרים, ומאפשר להם להגיב. על בסיס הטיוטה ותגובות המבוקרים, כותב רואה החשבון את הדו"ח הסופי ובו החלק המשמעותי הוא המלצות לביצוע תיקונים ושיפורים בעבודת הגוף המבוקר.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים, כתיבת מאמרים מקצועיים בכל תחום.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.