אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאכלים שהורסים את צבע השיניים

אנשים שרוצים שיניים יפות ולבנות יצטרכו להכיר בעובדות מסוימות. הלבנת שיניים היא פתרון מעולה, אבל יש מספר בעיות. הבעיה  הראשונה  היא  שהתהליך הוא יקר והשנייה היא העובדה שניתן לבצע את הטיפול רק פעם בשנתיים, לדעת רוב הרופאים המומחים.

לפעמים יש צורך לוותר על דברים מסוימים בחיים כדי ליהנות ממראה יפה וצעיר. קשה לאנשים להפסיק הרגלים בני עשרות שנים. כל המומחים מזהירים בפני העישון. סיגריות וסיגרים בכל כמות גורמים לצבע צהוב בשיניים. הניקוטין משפיע מיד על הצבע. ככל שאדם מעשן יותר הוא קודם כל מסכן את בריאותו ושנית הוא גורם לשכבה צהובה על שיניו.

רשימת "אויבי השיניים"

מומלץ לאנשים להקטין את כמות הקפה והתה שהם שותים כל יום. קפאין אכן מזיק לשיניים. סוכר הוא אויב של השיניים בכל הגילים. הרגלים של ילדים להעדיף דברי מתיקה כבר בגיל צעיר עלול להשפיע על השיניים בתקופות מאוחרות. הסוכר מחליש את השיניים, חודר בין השיניים וגורם לסתימות ובהמשך לצורך בעקירת שן והחלפתה בתהליך השתלת שיניים.

אנשים אינם יכולים לחיות ללא דברי מתיקה וקפאין. ניתן להמשיך וליהנות, רק בכמויות הרבה יותר קטנות. ניתן לנקוט בפעולות פשוטות למניעת נזק לשיניים. יש להקפיד לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום. ישנם אנשים שמקפידים לצחצח מיד עם סיום הארוחות כדי למנוע הצטברות שאריות האוכל. אנשים כאלו ערים לבריאות השן ויעשו את הכול כדי למנוע כאבים והוצאות כספיות גבוהות. באם יתמידו במנהגיהם הטובים הם בוודאי לא ייאלצו לעבור השתלות שיניים בשלבים שונים בחייהם.

מסטיק טוב לשיניים

לאורך שנים הייתה דעה שללעוס מסטיק פירוש הדבר החלשת השיניים. היום רופאי שיניים דווקא ממליצים על לעיסת מסטיק מסוגים שונים לאחר ארוחה. הם טוענים שהדבר מסיר שאריות אוכל התקועות בין השיניים ומסיר את הצבע הצהוב שעלול להופיע כתוצאה מרכיבים שונים באוכל.

אין צורך לוותר על תענוגים בחיים, רצוי רק להתייחס אליהם מתוך אחריות. אפשר לאכול גלידה וממתקים ולשתות כוס קפה עם חברים בבית קפה. אף אחד לא יגיב בצחוק באם בסיום תכניס מסטיק לפה לנטרל את הסכנות.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי צוות הכותבים של כתיבת מומחים, כתיבת מאמרים מקצועיים בכל תחום.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.