אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בהפרעת קשב עם תרופות

 

טיפול בהפרעת קשב באמצעות תרופות ניתן על-ידי רופא בלבד

אם תקישו בגוגל את הצירוף "טיפול בהפרעת קשב", תגלו שישנו מגוון רחב של טיפולים ומטפלים, אולם תרופות, כמו: ריטלין, קונצרטה או אדרל, רק רופא יכול לתת.

 

טיפול בהפרעת קשב – ההבדל בין התרופות

לשם טיפול בהפרעת קשב, סביר להניח שתקבלו את אחת התרופות: ריטלין, קונצרטה או אדרל. ההבדל ביניהן הוא משך ההשפעה שלהן. ידוע שלתרופות אלה אין השפעה מתמשכת אלא נקודתית בלבד. ילדים בבית הספר יקבלו לרוב ריטלין, אשר טווח ההשפעה שלו נמשך כשמונה שעות.

 

טיפול בהפרעת קשב וריכוז עם תרופות דורש פיקוח הורי

טיפול בהפרעת קשב עם תרופות דורש מההורים להיות מעורבים. עליהם לדאוג שהילד אכן נוטל את התרופה (ואת מינונה המתאים), לפקוח עין שאין לתרופה תופעות לוואי (תופעות לוואי אפשריות לתרופות הללו: ריטלין, קונצרטה או אדרל, יכולות להיות חרדה, לחץ דם, כאבי ראש ואיבוד משקל) וכן, לעקוב אחר השינויים שחלים (והאם אכן הם חלים) בילדם, זאת משום שהדיווח שלהם ושל הילד הם המדדים המרכזיים כדי לדעת עד כמה התרופה אכן משפיעה.

 

טיפול בהפרעת קשב עם תרופות דורש מעקב

טיפול בהפרעת קשב עם התרופות ריטלין, קונצרטה או אדרל דורש מעקב של הרופא המטפל, גם אם יש הטבה באיכות חייו של הילד. מינון התרופה עבור הילד, נקבע בין השאר גם לפי משקלו. עם השנים הילד גדל ועולה גם במשקל ומכאן יש צורך להתאים מחדש את המינון. בנוסף, מקובל לערוך הפסקות יזומות של התרופות בתקופות שונות בחיי המטופל, למשל, בחופש הגדול. את כל השינויים הללו יש לבצע אך ורק בתיאום עם הרופא המטפל. טיפול בהפרעת קשב עם תרופות יכול לעורר שאלות רבות, אל תהססו לפנות לרופא המטפל בכל שאלה.  

 

 

שורה תחתונה: טיפול בהפרעת קשב עם תרופות (ריטלין ודומיו) יכול לשפר את איכות חייו של הילד. כהורים עליכם להקפיד שהילד אכן נוטל את התרופה, לעקוב אחר השינויים החלים בילדכם ולשמור על קשר עם הרופא המטפל.


אודות מחבר המאמר

כדי לוודא שהטיפול הניתן להפרעת קשב הוא נכון ומדויק, ישנה חשיבות עליונה לביצוע אבחון מהימן.

מבדק MOXO הינו מבדק מדעי המאבחן ADHD בדיוק של למעלה מ-90% והינו היחיד שעושה שימוש במסיחים בעת האבחון.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.