אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסחר בבורסה

 

מסחר בבורסה מגלגולי המסחר הקדום

מסחר בבורסה  הוא אחד התחומים המרתקים והדינמיים שקיימים היום. זהו תחום רחב וכולל בתוכו אופני מסחר רבים ומגוונים.מסחר בבורסה הינו גרסה מודרנית למסחר הקדום יותר בו אנשים בחברות  ומעמים שונים החלו לגלגל ולשכלל את תהליכי המסחר. בצורה הראשונית מסחר היה החלפה של מוצרים (הידוע בשם "ברטר") למשל החלפה של כדי חלב בחיטה. בהמשך סחרו במוצרים ושירותים בתמורה למטבעות זהב וכסף אשר משמעותן הייתה "הבטחה" להמיר מטבעות אלה במוצרים שונים. בהחלפת מוצרים ושירותים במטבעות ניתן לראות את המסחר הראשון בו הוחלף מוצר או שירות כלשהו בהבטחה לקבל תמורה עתידית (הבטחה שאצרו בתוכן המטבעות).מסחר בבורסה התגלגל לצורתו הנוכחית מתוך התפיסה האנושית אשר אפשרה החלפת דבר מה בעבור תמורה עתידית. כך בהמשך החלו עמים ותרבויות לשכלל את אופן המסחר עד שהתפתח למסחר כפי שמוכר לנו היום – מסחר בבורסה.

מסחר בבורסה והתפתחות הטכנולוגיה

לא רק התפתחויות במחשבה האנושית ואופני המסחר הם אלה שעיצבו את מסחר בבורסה כפי שאנו מכירים היום. גם להתפתחויות הטכנולוגיות אשר התרחשו במאה העשרים ובמאה העשרים ואחת  היו השפעות ניכרות על אופי מסחר בבורסה היום.בעבר מסחר בבורסה היה מתקיים במקום פיזי מוגדר בו היו נפגשים קונים ומוכרים של מניות מסוימות ומבצעים העברות בעלות על מניות אלה באופן ידני תוך העברת תעודות על בעלות של מניות. את המסחר שהתרחש על רצפת חדר המסחר רואים ניתן לראות בסרטים הישנים שמציגים את אמריקה בשנות השבעים והשמונים בהם רואים אולם גדול ובו במה גדולה עם מסכים,  הרבה אנשים מחזיקים את שפופרת הטלפון, צועקים ומנופפים בידיהם בתעודות. כך התבצע המסחר בבורסה בעבר הלא-רחוק ובאופן חלקי הוא עדיין מתבצע כך היום.הקדמה שהביאה איתה מהפכת האינטרנט הובילה לשינויים מהותיים באופן מסחר בבורסה.כיום ניתן לעסוק בתחום של מסחר בבורסה מכל מקום בעולם באמצעות מסחר אוטומטי- פלטפורמת מסחר עצמאי. כל אדם יכול להתחיל לסחור ולפעול בתחום מסחר בבורסה באמצעות מחשב, אינטרנט, וגישה למערכת מסחר אוטומטית אשר מופעלת על ידי  חבר בורסה מסוים.

מסחר בבורסה ושימושי הברוקר

כיום אדם פרטי הרוצה להיכנס לעולם של מסחר בבורסה  נזקק לשירותיו של ברוקר- "חבר בורסה"  , גוף המאושר על ידי הרשות לניירות ערך לביצוע פעילות מסחר כגון קנייה ומכירה של מניות.ברוקר יכול להיות בנק, בית השקעות או חברת ברוקראז'. האזרח הישראלי הממוצע אשר רוצה להשתלב בעולם מסחר בבורסה לרוב ינהל תיק השקעות קטן דרך הבנק. לרוב יהיו בחשבונו יש מניות בהם הוא משקיע לטווח ארוך.משקיעים המעוניינים להשתלב ולהפוך את מסחר בבורסה למקור הכנסתם העיקרי לרוב ילמדו כמה קורסים בשוק ההון וינהלו קשרים הדוקים עם ברוקר לביצוע פעילות המסחר. על מנת להצליח בתחום זה, כמו בתחומים אחרים, יש לרכוש ידע וניסיון.

 


אודות מחבר המאמר

מאור סגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.