אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כמעט הכל על פיתוח קול

עניין פיתוח קול הוא סוג של תהליך כאשר המטרה שלו לשפר את יכולתו הקולית של האדם. פיתוח קול נעשה באמצעות אימונים מסויימים אשר מובילים את הבן אדם להפיק את המקסימום מהיכולת הקולית שלו. בפיתוח קול נעשה אימון במגוון שיטות המכשירות את האדם להשתמש בצורה נכונה בפוטנציאל הקולי הקיימת אצלו.

עד לפני זמן מה הייתה דעה רווחת אשר לפיה בד''כ רק זמרים ושחקנים לומדים פיתוח קול. בימינו, עם יציאתם לאור של כוכבי זמר רבים, יוצא כי תחום פיתוח הקול נעשה מפורסם בצורה לא רגילה. כל אחד  שחפץ לדעת לשיר ולזמר ואפילו אך ורק במסגרת המשפחתית שלו הוא דואג להיות מקצועי ולקחת שיעורים שעוסקים בנושא פיתוח קול.

האם כל אחד מסוגל לרכוש ידע בנושא פיתוח קול?

ניתן לומר שכל אדם מסוגל. אין צורך בידע קודם או צורך בהמצאותן של יכולות כאלה ואחרות. התקדמות בנושא תושג אך ורק על ידי מוטיבציה רבה ונחישות. המגמה בפיתוח קול הינה לפעול ולמצות את אותה המסוגלות שנמצאת  ברשות האדם.

מה הוא הגיל אשר מתאים ללימודים בתחום של פיתוח קול?

בנושא ילדים צעירים-

בזמן בית ספר יסודי האפשרות המומלצת היא לשיר במסגרת מקהלה אשר על הניצוח מצוי מלמד שיש לו ידע רב ומומחיות בהקמת מקהלות ילדים. מאמן זה יוכל לפתח את קולם של הילדים ולהעלות את הפוטנציאל שלהם צעד אחד קדימה. הנקודה הזאת חיונית במיוחד כיוון מקהלה שהיא לא מקצועית תביא את הילדים לביצוע שירה רעשנית ומאומצת אשר היא יכולה לפגום במיתרי הקול העדינים. 

לגבי נוער-

בשנות התיכון זה הזמן שהגיל שבו  השתנה הקול בקרב הנוער, זה הגיל הכדאי, בתקופה זו אפשר יהיה להתחיל את אותם לימודי פיתוח קול באופן פרטי בנושא בנות לא קיים טווח גיל מדויק אותו יהיה אפשר לסמן כמתאים יותר בשביל התחלת הלימוד הפרטי.

לגבי הגיל המבוגר-

לכל אחד מומלץ ללמוד שיעורים בפיתוח קול, וזה רק במידה שקולו לא נהיה צרוד.

בהחלט אפשר לשים לב כי אין כל הגבלת גיל מסויים לשיעורי פיתוח קול.

מה לומדים בשיעורי פיתוח הקול?

1. פיתוח של יכולת השמיעה והאזנה

2. אינטונאציה מתאימה

3. רכישת הרגלים של שירה וטכניקות להפקת קול בצורה מתאימה.

4. הפעלה מדוייקת של מערכת הנשימה בכדי להגיע לפוטנציאל הנמצא ביכולת הקולית של התלמיד.

5. פיתוחם של מיתרי הקול מתוך כוונה להגיע למיתרים יציבים וטובים בכדי שהם יתנו אפשרות להמשיך צליל למשך זמן רב.

6. תרגילים ואימונים למפתח פה, דינאמיקה והגשת שיר

7. טכניקות שירה שונות כמו שירה בסיגנון מזרחי, אופרה, ראפ וכדו'

שיעורי פיתוח קול נעשים בד"כ באופן אישי.  בצורה זו יכול המדריך לתת מענה אודות צרכיו המדויקים של התלמיד הספייציפי. ישנו תלמיד שמטרתו להתאמן בעניין נשימה נכונה,  בזמן ששרים, יש מי שמבקש ללמוד סגנונות שירה מגוונים ולכל אחד מתאים המאמן את עצמו.

אילו הם המעלות בלימודי פיתוח קול?

מי שמודרך כיצד לנשום בצורה נכונה כדי לשיר נכון, יוכל לדעת כמו כן עניין של דיבור בצורה נכונה. הדיבור שלו יהיה חתוך, מדויק וערב לשמיעה. כבונוס, הכללים אותם הוא מיישם, ייגרמו לו שהוא אף לא יצטרד.

עוד יתרון נוסף הוא שתרגילי פיתוח קול מוסיפים גם כן לפיתוח שרירי בית החזה וגם להרחבת קיבולת הראות.   

יתר על כן, לא פחות חשוב- הנאה. אדם שמשתלם בנושא פיתוח קול, הוא יותר יהנה לשיר בנוסף לזאת סביבתו תיהנה מזה לא פחות. המחמאות שיתקבלו מן הסובבים יוכיחו שהלימוד היה שווה.

באיזו דרך אפשר לעבוד על פיתוח קול?

1.         להתייחס לצורה של ההגייה ולשפר אותה עוד ועוד.

2.         יש ללמוד תרגילים לפיתוח קול ולהתאמן עליהם רבות.

3.         לבדוק אחר מלמד טוב שייתן את ההנחיות המתאימות באופן אישי

לכן, הדבר שצריך בשביל פיתוח קול הוא המוטיבציה להשתפר,להשיג ולהתקדם. כל אחד, אם הוא רק יעשה נסיון, יוכל לראות שיש בו את האפשרות לקול יפה הרבה יותר, חזק יותר וברור יותר. זו אפשרות מלאת הנאה אשר מצויים בה מעלות .

 

 

 


אודות מחבר המאמר

Seo-Classic קידום אתרים 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.