אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיצוב ומיתוג עסקי

מיצוב ובניית מותג

מותג הוא מונח מתחום השיווק והפרסום המתאר מוצר, חברה, שירות ולעיתים גם גורמים שונים כמו מפלגה, עמותה ואף אדם פרטי.

תהליך המיתוג קיים על מנת לספק ערך מוסף למהלכים השיווקיים של כל חברה ובכדי לייצר נאמנות מצד הצרכן למוצרים ולשירותים שהחברה מספקת ללקוחותיה. המיתוג העסקי הוא תהליך אסטרטגי בעל חשיבות עליונה לכל גוף או עסק המעוניין לקדם ולבדל את עצמו באופן שיחזק וישמר את עליונותו השיווקית על פני מתחרים מול קהלי היעד שלו. בעבר המושג "מותג" התייחס אך ורק אל הסממנים החיצוניים של המוצר או העסק, אלמנטים כגון סיסמא, לוגו ומאפיינים ויזואליים כמו צבע או עיצוב המזוהים עם המותג. אולם כיום, לסימנים חיצוניים אלו התווסף מניפסט המגדיר את השקפותיו, שאיפותיו ויעדיו של העסק לכדי מכלול אלמנטים רחב המגדיר את המילה "מותג". כל זאת על מנת לייחס למותג ערכים חיוביים כגון יוקרה, הנאה, איכות וכד'.

כיום, יותר ויותר חברות מבינות כי נושא מיתוג המוצר הפך לצורך בסיסי בתהליך השיווקי ורובן בוחרות לפנות לחברות מיצוב מקצועיות על מנת להבדיל ולהעצים את פניו של המוצר בפני השוק.

על מנת להמחיש את העקרונות הנ"ל להלן מספר דוגמאות לתהליכי מיתוג מוצלחים של חברת המיצוב HC BRANDING:

מיתוג חברות סטארט אפ בישראל

5min Videopedia  - מיתוג לחברות סטארט-אפ

מיתוג סטארט אפ ישראלי - MIN5 הינה חברת סטארט אפ ישראלי אשר יצרה פלטפורמה חברתית להעלאה, שיתוף וצפייה בסרטוני הדרכה קצרים. המותג הופך את הצפייה בסרטונים לחוויה אנושית מזמינה ומעביר את התחושה כי מאחורי האתר עומדים אנשים אמיתיים. שפת המותג, בהתאם לערכי המותג עצמו, מבטאת ישירות, פשטות ומנטאליות קהילתית. השימוש בצורות לא קונבנציונליות בעיצוב האתר מיצב אותו כפורטל וידאו מזמין וייחודי. לוגואים תלויי קטגוריה מהווים מעין חתימה אישית המבטאת אינדיבידואליות ואמינות בו זמנית. מותג חזק זה נרכש לאחרונה על ידי AOL תמורת 65 מליון דולר והפך לסיפור הצלחה ישראלי.

עיצוב אפליקציות

Wiziapp - עיצוב אפליקציה

עיצוב ממשק משתמש Wiziapp - ויזי-אפ הינו שירות אשר הופך כל בלוג לאפליקציית אייפון. תוך כמה הגדרות בסיסיות - והבלוג של המשתמש מופיע ב APPSTORE. חברת HC BRANDING השתמשה בסמל הפסיק המזוהה עם פוסטים לדמות מותג חביבה וידידותית אשר מנחה את המשתמש ועוזרת לו בתהליך הפיכת הבלוג שלו לאפליקציה.

עיצוב דמויות מותג

עיצוב דמות מותג - מי עדן

חברת מיצוב יצרה שפת מותג ייחודית, אשר מכניסה צבע ואנרגיה למים השקופים.הבחירה בשפה איורית אשר מביעה את האנרגיה המתפרצת כמו גם את השתקפויות הצבע במים, יצרה ייחודיות מרשימה המשקפת את רוח המותג. הדמויות עצמן מגלמות את כל היופי אשר בהוויה הישראלית.

מיתוג עסקי באינטנט

מיתוג אתרים – אתר ADAMA

תהליך מיתוג באינטנרט -"אדמה" משתמשת בטכנולוגיה בלעדית על מנת לטהר קרקעות מזוהמות. שם המותג "אדמה" מקרין קשר ראשוני לאדמה ומדגיש את הגאווה והחדשנות הישראלית. שורת המיצוב "reviving earth" מיצרת תחושת שליחות חזקה ובו בזמן מסבירה מה החברה עושה. השפה הויזואלית שואלת אלמנטים גרפיים מעולם הבנייה ומשתמשת בצבעים אשר מזוהים בדרך כלל עם תחום האקולוגיה.

 

לסיכום, חברות מיצוב מוצאות דרכים חדשות להפוך כל חברה או מוצר למותג שמעורר באנשים את ההשראה להתחבר לעצמם. להרגיש ולהגדיר את עצמם דרך השימוש במוצר או השירות.

בעשור האחרון האנושות חוותה התפתחות חסרת תקדים בתקשורת. פלטפורמות המדיה החברתית שינו את המשחק באופן קיצוני. עכשיו, יותר מאי פעם, ניתן להעביר מסר בקלות וביעילות.

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

חברת HC Branding רואה במיתוג תהליך מתמשך ואינטימי בו אנחנו לומדים להכיר אותך - את הנסיון, המחשבות והרגשות של הלקוח ואת השירות או המוצר שלו. במהלך מחזורי החיים השונים של המותג, החברה מפתחת תובנות משלה לגביו - ולגבי הדרכים לעדכון, שיפור וגידול מוצלח של המותג.  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.