אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיטות שונות לאיטום גגות

איטום גגות ניתן לבצע כיום במספר דרכים שונות ומגוונות, לרבות:

קיימים  מספר כללי ברזל שכל בעל מקצוע מיומן איכותי וותיק מכיר וכדאי שתכירו גם אתם:

חובה להשתמש בחומרי גלם מאותה משפחה בתהליך עבודת האיטום. חומרים ממשפחות שונות לא נאחזים היטב האחד בשני, מה שעלול לפגום באיטום.שכבת יסוד (פריימר) חייבת להתבצע על ידי חומרי גלם נכונים לרבות בטון. הבטון סופג אליו בקלות יחסית את כל שכבות היסוד ועל כן תשתית הבטון מומלצת לעבודה מקצועית. כל שכבת יסוד שתונח על גבי הבטון, תאחז בו היטב ותבטיח את הצלחת האיטום ההרמטי לאורך שנים.

שימוש בזפת חם איטום באמצעות זפת חם יש לבצע על גבי גגות חדשים ו/או על גבי גגות בהם קיים זפת ישן. אמנם זו שיטה ישנה, אך כל עוד היא מתבצעת נכון, במקצועיות ומיומנות, אין פסול בשימוש בשיטה זו. ניתן לזפת בשיכבה אחת או יותר כאשר בין שכבה לשכבה מניחים יריעות צמר זכוכית.

חומרי איטום ביטומנים משחתיים שונים. חומר קל ונוח מאוד לעבודה. חומר חזק מאוד, אך לא עמיד בפני קרני השמש חזקות. לא מומלץ להשתמש בחומרים אלו בגגות חשופים. חומרי איטום ביטומנים נתפסים היטב על גבי תשתיות בטון, כמו גם תשתיות זיפות, אך הם לא נתפסים היטב בתשתיות אחרות.

שימוש ביריעות  pvc היריעות מונחות על גבי המשטח כמעין ממברנות אטומות.אלו הן יריעות חזקות, גמישות ומחזיקות מעמד לאורך זמן רב. שיטה זו חייבת להתבצע על ידי מקצוענים ומומחים בתחום, מאחר והעבודה דורשת דיוק רב. איטום זה יכול להתבצע על גבי כל משטח.

חומרים פולימריים שקופים לגגות מרוצפים חומר נוח מאד לעבודה, חזק מאד, עמיד שחיקה ועמיד נגד קרינת שמש ( UV ). לאחר מריחת השכבה הראשונה רצוי להמתין מספר שעות ולבצע מריחה שנייה. יש לוודא עם בעל חברת האיטום מה החומר המתאים ביותר מאחר וישנם סוגים שונים ולא כל חומר מתאים לאותו הגג.

שימוש ביריעות ביטומניות שיטה מומלצת לאיטום גג חשוף, פתוח, מרוצף ובכלל. במידה ותהליך העבודה מתבצע כראוי ובמקצועיות לרבות ההלחמה, מובטח כי האיטום יחזיק מעמד לאורך שנים. יריעות אלו ניתן להניח על גבי גגות שצופו בעבר בזפת, אך גם על גגות חדשים.

מריחת חומר איטום אקרילי חומרי איטום אלו מורחים על גבי הגגות. חומרים אלו נצמדים ביעילות על גבי כל משטח, (חלק מהיצרנים ממליצים לא למרוח על גג מרוח בזפת מאחר וכושר ההצמדות לא חזק) כל עוד העבודה היא מקצועית ומיומנת. חומרים אלו אינם עמידים כאשר יש הצטברות מים והם נוטים להתקלף מהתשתית ולכן נכון להשתמש בהם רק במקרים בהם השיפועים מקצועיים וטובים. חומרים אלו נצמדים במיטבם לשכבת בטון.


אודות מחבר המאמר

איי ווב - הקמת אתרים לעסקים

מה אנחנו עושים בשביל העסק שלך ב-eyeweb?  אנו עוסקים ב-בניית אתרים לעסקים, קידום אתרים, פרסום באינטרנט ושיווק באינטרנט. בונים אתרים פשוטים שגוגל אוהב! נותנים לך שרותי אינטרנט המתאימים בדיוק לעסק שלך. משלבים לך בניית אתר, קידום אתר שיווק האתר ופרסום על ידי רשת האתרים שלנו. כשאתה בונה אתר אצלנו, תוכל להתחיל בקטן ולגדול עם הזמן ועם העסק שלך.  אצלנו תוכל לקבל את כל שרותי הבניה, השיווק והקידום של העסק שלך תחת קורת גג אחת. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.