אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השלמה לתואר שני

 

השלמה לתואר שני

השלמה לתואר שני- איך מגיעים לזה?

לאחר תואר ראשון  בעיקר במקצועות כוללניים כבמדעי החברה והרוח אנשים רבים מוצאים את עצמם בשוק העבודה וללא מקצוע וידע הנדרש לעבודה מסוימת. אקדמאים כאלה לעיתים יפנו ללימודים מקצועיים על מנת לרכוש מקצוע וזאת למרות שכבר עשו תואר ראשון, יש כאלה שישקלו אופציה של השלמה לתואר שני מתוך תיקווה שתואר שני יקל עליהם במציאת עבודה

אקדמאים אשר לומדים לימודים מקצועיים על מנת לרכוש מקצוע הם אלו שכבר הבינו שזה לא מספיק לרכוש תואר אקדמאי אלה על מנת להשתלב בשוק העבודה ולפתח קריירה עליהם ללמוד תחום מעשי ופרקטי בו יוכלו לעסוק. במידה וירצו לפתח את הקריירה ולהגיע לתפקידים ניהולים בכירים יצטרכו לפנות ללימודי השלמה לתואר שני. לימודי השלמה לתואר שני מתאימים לאלה שסיימו תואר ראשון, החלו לימודים במוסד אקדמאי או לא אקדמאי כלשהו ובעצם מעבירים את הנקודות להשלמה לתואר שני למוסד אקדמאי המוסמך בהענקת תארים שניים.

השלמה לתואר שני- המקצועות

אקדמאים הלומדים השלמה לתואר שני עושים זאת לאחר שהחלו לימודים במוסד לימודים אחר.

השלמה לתואר שני במקצועות ההייטק והמחשבים הינם מהמקצועות היותר פרקטים ולכן גם יותר פופולארים בקרב אקדמאים הפונים ללימודי השלמה לתואר שני (אקדמאים הפונים ללימודי השלמה לתואר שני בהרבה מהמקרים  מתחילים לימודי השלמה לתואר שני בתחומים פרקטים כהייטק ומחשבים, גרפיקה ועיצוב כיוון שנוכחו שתואר ראשון במידה ואינו פרקטי אינו מספיק לפיתוח קרירה משגשגת.

השלמה לתואר שני-בארץ ובחול

ניתן לעשות השלמה לתואר שני בארץ או בחו"ל . בארץ מוסדות אקדמאים מקשים על קבלה למסלול השלמה לתואר שני ואם הלימודים עבורם אתה מבקש נקודות אינם ממוסד אקדמאי מוכר לא תקבל הכרה בנקודות זכות להשלמה לתואר שני. בחו"ל יחד עם זאת רבים ממוסדות לימוד אקדמאים ברמה גבוהה מאפשרים לתלמידים הנרשמים לקבל הכרה בנקודות השלמה לתואר שני וכך לא נאלצים להתחיל  וללמוד לתואר שני מחדש.

נכון, תלמידים אשר נרשמים לתוכנית השלמה לתואר שני במוסד לימודים בחו"ל לוקחים בחשבון כי השלמה לתואר שני בחו"ל בדרך כלל יותר יקר אך ברוב המקרים התואר אותו הם מקבלים בסיום לימודי התואר בעל יוקרה גבוהה יותר ומאפשר לבוגרים להשיג משרות נחשקות יותר עם שכר גבוהה. ברוב המוסדות האקדמאים המוכרים יש תוכנית לימודים לתלמידים זרים הכוללת שיעורי עזר באנגלית והקלות מסויימות למשל ישנם אוניברסיטאות המאפשרות לתמידים הזרים להגיש עבודות גמר בשפתם שלהם ולא באנגלית.


אודות מחבר המאמר

מאור סגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.