אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תואר בעיצוב גרפי

 

תואר בעיצוב גרפי

מה זה תואר בעיצוב גרפי?

תואר בעיצוב גרפי, הוא למעשה תואר 'רגיל' לכל דבר. כמו למשל תארים אחרים, שאחרי מסיימים ללמוד, "משוויצים" ואומרים: "היי, יש לי תואר ראשון", אותה 'השווצה' יש גם בתואר שעליו אנחנו מדברים. למעשה בא תואר בעיצוב גרפי להחליף לימודים של סתם תעודה, או ניסיון חיים, (שגם מאלה וגם מאלה יש לא מעט אנשים) אל מול לימודים מסודרים באוניברסיטה שמעניקים לכם תואר בעיצוב גרפי.

מהם המעלות של תואר בעיצוב גרפי?

ללא לימודי תואר, תוכלו אמנם לעשות מהמקצוע 'פרנסה'. כלומר תוכלו להביא הביתה משכורת מעבודה בתחום העיצוב, ואולי אפילו משכורת מכובדת, אולם אם אתם הולכים ללימודים מסודרים,  ועושים תואר בעיצוב גרפי, סביר להניח שאחרי שתסיימו את הלימודים, תוכלו להרוויח יותר כסף, ובמילא תוכלו להביא הביתה משכורת יותר גבוהה, או אפילו אותה משכורת, אבל עם פחות שעות עבודה, ובסופו של דבר לחיות יותר טוב.

למי נועד תואר בעיצוב גרפי?

לדעתי, (וכך סוברים רוב האנשים,) בשביל לדעת אם אתה מתאים ללימודי תואר בעיצוב גרפי, דבר ראשון צריך שיהיה לך רקע בתחום, כלומר אם אין לך משיכה לעיצוב, (אני לא מתכוון לראות דברים שמעוצבים יפה, שזה כמעט כל האנשים אוהבים, אלא לעצב את אותם דברים בעצמך.) אז כנראה שלא לך נועד תואר בעיצוב גרפי. התואר כן נועד למי שכן יש לו משיכה לעצב דברים, ולמי שכן אוהב את התחום.

נתונים אישיים לתואר בעיצוב גרפי

האמת, אין מושג כזה 'רקע טוב'. כי זה הכול תלוי, וצריך לבדוק כל דבר לגופו. בכל זאת ננסה לענות: רוב אלה שבאים כדי לעשות תואר בעיצוב גרפי, הם אנשים עם נטייה לתחום, ובמילא, הרבה מגיעים עם קצת (או אפילו הרבה) ניסיון בתחום. אבל אם אין לך ניסיון בתחום העיצוב, זה לא אמור למנוע ממך ללמוד תואר בעיצוב גרפי. אולי יש מקומות בודדים שזה כן ימנע ממך (כמו למשל מקומות שמקבלים רק מי שיש לו ניסיות בתחום), אבל ברוב המקומות זה (כמעט) לא משנה אם יש או אין לך תואר בעיצוב גרפי.

מה  נותן לניסיון התעסוקתי תואר בעיצוב גרפי?

השאלה טיפה מגוחכת, כי למעשה כל דבר, כל עסק, ( וכמו שאומרים 'הכול בכול מכל כל') משתמש בצורה כזאת או אחרת במעצבים מקצועיים. כשלומדים תואר בעיצוב גרפי, למעשה מתמקצעים בכל (או לפחות כמעט בכל) הקשת הרחבה של תחום העיצוב. בנוסף, רוב המעצבים אוהבים בדרך כלל להתמקצע ב'מיני תחום' של עיצוב. כמו למשל התמקצעות בעיצוב לוגו, או עיצוב אתרים, או עריכת אנימציות. יש אינספור דוגמאות נוספות למה אפשר לעשות עם תואר בעיצוב גרפי.

לאחר כתיבת שורות אלה, לא נותר לי אלא לאחל לכם בצלחה.


אודות מחבר המאמר

מאור סגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.