אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

NLP- אבני יסוד

במאמרים קודמים פירטתי את אבני הייסוד עליהם מבוססת שיטת NLP של גרינדר ובנדלר. במאמר הזה אני אמשיך וארחיב על עוד אבני יסוד של הביטה.

כל יכולת של אדם היא יכולת הפתוחה לכל

אחד מהפעילויות העיקריות ב NLP היא היכולת לדגום. אנו לוקחים אדם המצוין בתחומו, מנתחים את היכולת שיש לו ולומדים אותה על פי כל הגורמים האנושיים שלה כמו תפיסה, דעות, דימויים ואמונות. לאחר שיש לנו דגם של המצוינות הזאת, כל מה שנישאר לנו לעשות הוא ללמד אחרים את הגדם כדי שיוכלו לפעול באותה רמה ועל ידי כך להגיע לאותה מצוינות.

כמובן שגם ליכולת האישית של הלומד יש חשיבות וללא כוח רצון וגישה ללמוד את הדגם הזה לא נוכל ללמד את האדם להגיע לאותם תוצאות.

דוגמא לכך היא ספורטאים אולימפיים. כאשר אנו מפרקים את כל הגורמים האנושיים שלו אנו יכולים ללמד כל אחד להיות ספורטאי אולימפי. מדינות קומוניסטיות נהגו ונוהגות בשיטה הזאת על מנת להכשיר מספר רב של מתעמלים לתחרות על הזהב האולימפי. אך אדם עם בעיות משקל חמורות שלא ירצה להרזות ולהתאמן לא יוכל לעולם להיות ספורטאי אולימפי.

 

הגוף והנפש מחוברים כיחידה אחת (מערכות לשוניות פיזיולוגיות)

בשלושים השנים האחרונות הבין העולם המדעי- מערבי כי יש חיבור בין גוף האדם לנפש שלו. הוכחות מדעיות הוכיחו כי המערכת החיסונית לדוגמא, הינה חלק אינטגראלי משכל האדם ואדם עם מתח נפשי מחליש את פעולת המערכת ולכן פגיע יותר לחלות במחלות.

הרפואה הסינית הבינה את החיבור הזה כבר לפני אלפי שנים והטיפול בבריאות האדם מתחילה קודם כל במוח. טאי צ'י לדוגמא, מנקה את הגוף מהרעלים שהצטברו בו בלילה ועל ידי כך פותח את הצ'י לזרימה טובה יותר. בצ'י זורם לנו הדם וככל שהדם יזרום טוב יותר בגוף ויעביר חמצן לכל התאים כך אנו נרגיש טוב יותר ונהיה עמידים יותר למחלות.

עד לפני שלושים שנה האמינו שהפעילות של המוח מפסיקה בצוואר ולכן אם מישהו לא הרגיש טוב הטיפול הטוב ביותר היה טיפול פיזי או גופני, לאוו דוקא נפשי.

 

תמיד כדאי שיהיו לנו יותר מאפשרות אחת כדי שנוכל לבחור

תמיד עדיף שאפשרות הבחירה תהיה בידינו ולכן:

אם יש אפשרות בחירה אחת- אין לנו אפשרות לבחור

אם יש שתי אפשרויות בחירה אנחנו נמצאים בדילמה.

אם יש לנו שלוש אפשרויות בחירה ומעלה אנחנו באמת יכולים לבחור.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים על NLP, דמיון מודרך ועל קורס NLP . GreenWebכותבים על עוד מגוון נושאים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.