אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על הובלות בערים שונות בישראל

 

בין השאלות שכל אחד שמבקש לחדש בית שואל אחר עצמו הינה, כמה כסף עליו לשלם עבורן לתאגיד ההובלות ומהי העלות הנכונה והמדוייקת להובלת מוצרים. בדף הנ"ל נתאמץ לסקור כיצד נכתב מחירון ששייך להובלות ומה ממוצע העלויות ששייך להובלות שונות, כמו אשר הוא ישנו בשוק ההובלות כעת.

תחילה נסביר, איך נבנה מחירון הובלות, ולא משנה והיה אם מדובר בהובלות בבאר שבע, הובלות בחיפה, הובלות בת"א, הובלות בירושלים או שמא כמעט בכל מקום נוסף בישראל. מחירון הובלת בתים נבנה דרך כמעט כל חברה באמצעות דגשים רבים אשר מדברים אליהם. כל חברה בוודאי רשאית להחליט לעצמה דגשים נוספים, אמנם בעיקרון עיקר החברות בונות לעצמן מחירון לפי אותם דגשים. הדגשים הינם, יעד ההובלה קרי האם מדובר כאן בהובלה באותה עיר או לחילופין בהובלה מעיר רק אחת לעיר שונה, מאיזו קומה מובילים לאיזו קומה (פה המשמעות גדלה אם מדובר בבניינים יחד עם מעליות או לא), המרחקים שעל הסבלים ללכת מהמשאית ועד לבניין (במידה וישנה חנייה פרטית או שמא לא), כמות החפצים שעליהם להוביל, האומנם מדובר כאן בעיקרם בהובלה או שמא וגם בפירוק, הרכבה ואריזה. ישנם תאגידים שמחייביים גם כן בהתאם לתאריך ההובלות, והיה אם מדובר בחורף או בקיץ ואודות שעת ההעברות, במקרה שמדובר בהובלה בשעות הבוקר בהן קיימת תנועה גדולה או לחילופין בשעות בהן ישנה הרבה פחות פעילות.

בזמן שהסברנו איך נבנה מחירון השייך להובלות נחוץ לומר, שבלא מעט פרויקטים של חברות הובלה, אפשר לבדוק אפשרויות לקבל הצעת עלויות וגם דרכים לעיין אחר מחירון החברה בעצמו. כך אפשר להשוות אחר המחירים השייכים לחברות הרבות. ברור שלעיתים התעריפים ישתנו בהתאם לשינויים שמתגלים בזמן חתימת החוזה ובהסכמת שני הצדדים. חשוב לומר עוד, שמחירי הובלה יכולים לנוע והיה אם קיימת נחיצות לעשות שימוש במנוף, וללא ספק והיה אם עורכים חבילת ביטוח הובלת בתים ע"י החברה.

מחיריהם של הובלות משתנים מן הסתם בזמן שמדובר בנסיעות מעיר לעיר, אבל אפילו בעיר בדרך כלל עלולים להימצא שינויים. הובלות בחיפה שונים ומשונים בדרומה מאשר בצפונה, הובלות בירושלים מסוגלים לעלות הרבה יותר במקומות ספציפיים מאשר בשטחים שונים.

שווי ההובלות אם כך משתנה מחברה לחברה. בדרך כלל המחירים ינועו בקרב 1500 ל3000 בשביל בית ממוצע, קרי דירת מגורים עם 2-4 חדרים. במידה וההובלה תכלול פירוק והרכבה אמור להיות עניין להוסיף בנוסף 500 שקלים מינימום, ובחורף צריך להיות צורך מעשי להוסיף גם 500 שקל. בעבור בתים מספקים, המחירים המינימאליים להובלה הם ככל הנראה 3000 ש"ח.

בשביל חפצים מינימליים, אזי שהמחירים הם יהיו תלויים בסוג החפץ ובאופי ההעברות. הובלת מקררים או שולחנות מוצר מזון בוודאות יעלו בהרבה מהובלת שידה או לחילופין ספה. צריך לדעת שלעיתים הפועלים כמו כן יתחשבו בזמן קביעת מחיר הטיפול אף באופי המדרגות שבבניין, שהרי אם זה יקשה עליהם אחר הפעילות, הם ככל הנראה יתבעו מחיר יקר בהרבה יותר.

 בסיכומו של דבר, כדי לדעת איזה סכום עליכם לתת תשלום אודות הובלה, אז שעלינו לשאת את כל הגורמים האלה בחשבון בכדי שנוכל לזכור כמה יש עלינו להקציב לזה.

 


אודות מחבר המאמר

רותם יונה - מקצוען שיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.