אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דורה

 

דורה בישראל

דמותה של הילדה דורה בסדרה לילדים הפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות ברחבי העולם ובישראל. עם הפופולאריות הגדלה של סדרה הילדים האהובה, נוצרו ז'אנרים נוספים המציגים את עלילות דורה בישראל כמו מחזות זמר, ספרים, משחקים וכדומה. בנוסף, ניתן לראות גם נוכחות של מוצרים נלווים רבים בסימן דורה המותג כמו בגדים, תיקי בית ספר, כלי כתיבה וכדומה המשמשים את קהל הצופים הצעיר.

הרפתקאות דורה והפיראטים – המחזמר

המחזמר "הרפתקאות דורה והפירטים" עלה על בימות ישראל בשנת 2003. מקור ההפקה של המחזמר הוא בחו"ל והיא כוללת תפאורה מקורית ברוח הסדרה, תלבושות ססגוניות ההופכים את הדמויות של דורה וחבריה למוחשיות ובובת ענק שמוסיפים לאווירה המושקעת. בעלילת המחזמר, יוצאת הילדה דורה להרפתקה שמטרתה היא החזרת אוצרות אבודים שנגנבו על ידי פיראטים. כמו בסדרה, גם במחזמר, מלוות את דורה הדמויות המוכרות של בוטס, טיקו, איסה, דייגו וחטפני.

גם במחזמר, כמו בסדרת הטלוויזיה משולבים קטעים לימודיים של השפה האנגלית תוך כדי אינטראקציה ושיתוף קהל הצופים הצעיר. בנוסף, בקטעים רבים במהלך המחזמר, מתבקש הקהל להשתתף בשירים ובריקודים ביחד עם צוות השחקנים.

ספרי דורה

כחלק מהמוצרים הנלווים לסדרה דורה, הושקה גם סדרה של ספרים לפעוטות המגוללים את עלילותיה של הילדה דורה וחבריה כמו בסדרה המצליחה. הקריאה בסדרת הספרים של דורה מלווה גם היא באלמנטים לימודיים של שפה זרה ומצליחה לגרום לפעוטות ללמוד מילים. במהלך העלילות המגוללים בסדרת הספרים נתקלים הילדים בשלל הדמויות האהובות מהסדרה דורה כמו בוטס הקוף, טיקו הסנאי, איסה האיגואנה, בני השור ועוד אשר תורמים להתפתחות העלילה ם בספרים.

משחקי דורה

עם הצלחת הסדרה דורה, הושקו משחקי מחשב מסוגים שונים המשתמשים בדמויותיהן האהובות של דורה וחבריה ויוצרים עלילה הדומה לעלילות הסדרה ומשתפת את קהל המשחקים. בין משחקי המחשב בסימן עלילות דורה ניתן למצוא את המשחקים, דורה בליל כל הקדושים, דורה מחלקת חלב, דורה הרפתקאות עם כוכבים וכדומה. כמו בסדרה דורה, גם המשחקים משלבים לימוד השפה ועידוד המחשבה אצל הילדים המשתתפים במשחק תוך אינטראקציה עם הדמויות האהובות.

לסיכום, המוצרים הנלווים סביב דמותה של דורה וחבריה הם רבים והרעיון ללימוד שפה ועידוד מחשבה קיים גם במוצרים הנלווים שמטרתם שילוב של חינוך ועניין.

 

 


אודות מחבר המאמר

אתר המעריצים של דורה הישראלי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.