אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור ויישוב סכסוכים

בשנים האחרונות הופך הליך גישור ויישוב סכסוכים להליך נפוץ יותר ויותר ברחבי העולם כולו. ככזה המספק פתרונות נפלאים למצבים שונים, מהווה הליך גישור זה כהליך חשוב בעת משברים שונים, בין אם משברים משפחתיים ובין אם עסקיים. פעמים רבות משמש הליך גישור ויישוב סכסוכים כפתרון המועדף על פני בחירה בפתרונות אחרים, כמו המערכת המשפטית למשל, שכן נמצא כיעיל, זול ומהיר יותר. אם כן, מהו הליך גישור ויישוב סכסוכים וכיצד הוא מתנהל? על כך, בכתבה הבאה.

מהו הליך גישור ויישוב סכסוכים

הליך גישור, המוצע על ידי מרכז גישור, מספק פתרונות יעילים ליישוב סכסוכים בנושאים שונים. הליך גישור ויישוב סכסוכים כולל, במסגרתו, נגיעה בתחומים הקשורים למקומות עבודה, החל מיחסים בין עובד מעביד, יחסים בין העובדים עצמם לעובדים האחרים ועד בין המחלקות השונות בתוך הארגון עצמו. גישור ויישוב סכסוכים נעשה גם בעת מקרים של גירושין, למשל, ואז מהווה כחלופה לבית המשפט, חלופה המאפשרת את התנהלותו של הליך הגירושין בדרך, שמקלה, לא אחת, על שני הצדדים באופן משמעותי. הליך גישור ויישוב סכסוכים מתקיים גם בחינוך, בין התלמידים ובין המורים ואף גם במקרים של חילוקי דעות בבתי מגורים, חילוקי דעות בין הדיירים השונים.

הליך גישור ויישוב סכסוכים פותח על ידי שני פרופסורים אמריקאים מאוניברסיטת הרווארד, שהחליטו על פיתוחו של מודל קיים, המאפשר את ניהולו של משא ומתן, על בסיסם של אינטרסים משותפים. בעזרתו של מגשר, אשר שולט בתהליך האינטראקציה בין שני הצדדים, המעורבים בהליך גישור ויישוב סכסוכים, מתאפשרת הידברות נכונה עד לכדי הגעה להסדרים הרצויים, המקובלים על שניהם. במסגרתו של הליך גישור ויישוב סכסוכים מתעמתים הצדדים בהיבטים הרגשיים והמהותיים הקשורים בתהליך עצמו עד לכדי מציאת פתרון מתאים לסיומו של הסכסוך. מרכז גישור, ככזה המספק את ההליך ואת הכלים המתאימים לביצועו, מאפשר את קיומו של ההליך במסגרת ניטראלית ונוחה.

כיצד מתנהל הליך גישור ויישוב סכסוכים

במהלכן של מספר פגישות מתקיים הליך של גישור ויישוב סכסוכים המתנהל בעזרתו של משא ומתן והידברות משותפת. תחילתו של הליך גישור זה מתחיל עם בנייתה של מערכת אמון מתאימה, המאפשרת את התנהלותו של ההליך באופן הנכון והמוצלח ביותר. בעזרתן של מיומנויות שכנוע ותקשורת, עוזר המגשר לשני הצדדים, הלוקחים חלק בתהליך, להגיע לעמק השווה על ידי מציאת פתרונות הרלוונטיים להם. תפקידו של המגשר, במהלך גישור ויישוב סכסוכים, חשוב במיוחד, שכן מסייע לצדדים לנהל תקשורת חיובית ולמצוא פתרונות ממשיים באופן יעיל ומהיר. על בסיסו של המכנה המשותף, מתאפשר שיתוף פעולה המאפשר את פתרון הסכסוך באופן קל יותר, לעומת שימוש בדרכים אחרות, כמו בית משפט, למשל.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.