אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי אדריכלות - מעיצוב פנים ועד אדריכלות נוף

 

אחת מין השאלות שאולי אנו אוהבים מאוד לדעת אחר עצמנו היא בעצם, מהי אנחנו רוצים לעשות שנהיה מבוגרים. יש מי שמוצאים תשובה לשאלה הזו בטווח גיל קטן והולכים איתה ועד הסוף. לא מעט זאטוטים ובני נוער משיבים, שהם מתעניינים להיות אדריכלים.

אומנם לרוב צאצאים חולמים שיום אחד הינם ירוצו במגרשי הכדורגל, יטיסו מטוסים, או אולי יעמדו אל מול מצלמות הטלוויזיה והקולנוע. אמנם צעירים לא מעטים חולמים גם לעבור ברחוב מסחרי ולדעת, שאת הבית ממול הנם תיכננו, ואת הבניין שליד הם עיצבו. צאצאים רוצים להפעיל את אותו הדמיון ונדמה ואין תפקיד ובו הדמיון והיצירתיות מועילים כנראה כמו באדריכלות, אדריכלות נוף או אפי' עיצוב פנים, בתום הכל, אף גאון הציירים, לאונרדו דה וינצ'י הינו אדריכל, כיוון שאת דמיונו הפורה הינו היה נדרש לחלק כמו כן לענף זה.

רגע לאחר שהתחלנו להפעיל את הדמיון ורגע בטרם שנתכופף אל שולחן השירטוט ונתחיל לייצר מיזמים, עלינו לדעת, שבשביל לעבוד כאדריכלים בישראל, יש עלינו להשתלם באותו התפקיד. לימודי אדריכלות הנם מהלימודים היוקרתיים מכולם שקיימים, כך גם והיה אם הינם נתפסים לאחד מהמקצועות הקשים יותר מאחרים ללמידה.

לימודי אדריכלות לתואר נלמדים בארץ גם באוניברסיטאות וגם בשורה של מכללות. מדובר על לימודים שנמשכים כ-5 שנים בתואר הראשון שלהם. אפשרי ללמוד אדריכלות בלבד, אולם ניתן גם כן ללמוד את תחום בודד מהתחומים המיוחדים שכדאיים באדריכלות ולהתמחות בתחומים, כמו, עיצוב פנים, אדריכלות נוף, אדריכלות תעשייתית וכו'. מומחים משלבים רק את העסק אדריכלות יחד עם עיצוב פנים. בלימודי תואר שני ניתן להתמחות בתחום אדריכלות מיוחד באורח ספציפי בהרבה.

לימודי אדריכלות משלבים בתוכם, לימודים מעניינים במיוחד, ששייכים לכל מה שקשור בתחום. מדובר כאן על לימודי אומנות, מדע, טכנולוגיה, ובפרט יותר מכך, מדובר על אודות תחומים ממש כמו שרטוט, ציור, הנדסת בניין, לימודי סביבה, תיכנון וכולי. מירב אלו אמורים להפוך את הסטודנטים באוניברסיטאות לאדריכלות, לאדריכלים אשר באמתחתם מיומנות יקרה, באשר הדבר שיאפשר להם לתכנן בניין או שמא נושאים בולטים מזה מעתה ואילך.

צריך לתפוס, אדריכלים אינם בהכרח אחראים בלבד למראה הזוהר של הפרוייקט מבחינה חיצונית או לחילופין לגודל החדרים במרבית דירת מגורים, למעשה על אדריכל ליטול בחשבון אלמנטים רבים כגון, הסביבה בה נמצא הפרוייקט של החברה, מדוע הוא משמש, אלו צרכים יש לקבלן, איך לתכנן רק את המלאכה בעזרת הנהלים במקום, גדלים וכולי כמות גדולה של מידע לא גדולים וגדולים שבלעדיהם לא אפשרי לבצע פרוייקט עבודה ובהחלט אין להגדיר אודותיו לפועל.

לימודי אדריכלות מספקים לסטודנטים את מרבית היכולות והידע להגדיר לפועל, את דבר שהדמיון שבבעלותם מורה להם ולהגשים בכך אחר חלומם, לצעוד יום אחד ברחוב מסחרי ולהגיד לעצמם, שאת הבניין הנ"ל הם בוודאי עיצבו, פיתחו והיו אחראים על אודות בנייתו.


אודות מחבר המאמר

רותם יונה - מקצוען שיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.