אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קולקציות ארוכות שנים בגיימינג

משחקי מחשב וקונסולות מהווים אמצעי פנאי מקובל בשנים האחרונות, והוא כבר לא משתייך רק לילדים, אבל גם לבוגרים. קולקציות משחקי מחשב ספורות מתמשכות כבר זמן לא מועט – בהתאם לכך ציבור החובבים של המשחקים הללו נהיה מבוגר גם כן. נציין כמה קולקציות מתמשכות של משחקי מחשב ונתאר את נקודות החוזק שלהם.

פינוק ייחודי למעריצי משחקי היריות

סדרת משחקי הירי קול אוף דיוטי זו סאגת משחקי FPS שיצאה לאור עוד בשנת 2007 ויצאה מתוך הסדרה קול אוף דיוטי המתמשכת (החלק הראשון שוחרר כבר ב-2003). משחק המחשב מודרן וורפר הינו בעצם חלק מספר ארבע בסאגה המתמשכת, שמתבסס על העולם החצי-דמיוני של הסדרה כולה ומתעסק באינטריגות משלו ומעשיהן של כמה דמויות מפתח בקונפליקט מקיף וחושף את השתלשלות העלילה דרך העיניים שלהן. משחק המחשב מצליח וזוכה להכרה גדולה, כשהמשחק האחרון שבסדרה שבר כמה שיאים עולמיים מההיבט של מימדי יציאתו לשוק בשביל כל מוצר בידור שהוא (לא רק משחקים). מידת הפופולריות המשמעותית לה המשחק זוכה, שנגזרת מסיפור העלילה הקולנועית שלו והאופציה להצטרף למשחקים נגד גיימרים שונים מרחבי העולם, גרמה לכך שמשחק חדש ומחודש יוצא לשוק שנה אחרי שנה.

תענוג שחוזר מדי שנה עבור מעריצי כדור הרגל

אם קיימת סדרת משחקים שמקפידה לשמח את עדת המעריצים שלה כל שנה, הרי שאנו משוחחים על סאגת FIFA. אנו מדברים על סדרה ממושכת של משחקי ליגת הכדורגל שבמסגרתה משוחרר לשוק משחק מחשב טרי שנה אחרי שנה, כבר מ-1995. שנה אחרי שנה, דואגים מפתחי משחק המחשב לשפר את משחק המחשב על-פי הטכנולוגיה העדכנית ביותר, עידכון להרכבים של הנבחרות ומגוון רחב של עדכונים ושידרוגים למנוע המשחק. החלק האחרון שיצא בסדרה הזאת – פיפא 2012 – הצליח לשווק מרגע יציאתו למכירה מעל ל-3 מיליון יחידות וחרף שלמראית עין אנו עוסקים במשחק מחשב זהה למשחק שיצא בשנה שעברה, עלה בידו לגרוף ציונים מעולים מידי כותבי ביקורות (דירוג ממוצע של כמעט 100). באופן צפוי למדי, מהדורות השנתיים הבאות הוכרזו מבעוד מועד.

סאגת משחקי DIABLO והרעש של התקשורת

כנגד לסדרת משחקי FIFA שמשחררת משחק חדש כל שנה, חובבי סאגת DIABLO קיבלו תוכן רענן בסדרת המשחקים באמצע שנת 2001 ומאותו רגע מצפים בקוצר רוח למשחק ההמשך – דיאבלו 3 – שאמור לצאת לאור לקראת אמצע 2012. פמליית החובבים של משחקי דיאבלו צורכת בקנאות כל חתיכת מידע חדש שדולפת לאמצעי התקשורת: צילום מהמשחק, רכילות או דיווח חדשותי. משום שהסאגה יצאה לדרכה כבר בתחילת 97, כששוחרר החלק הראשון בסדרה, יוצרי משחק המחשב נדרשים לקלוט שעדת המעריצים גדל ב-16 שנים שלמות, ובהתאם לכך ניתן לשער שהמעשיה תגיע לבגרות ותצמח בהתאם לכך.

לסיום, נוכחנו לראות שישנם משחקים להורדה שהם לא מהווים התנסות לפעם אחת, אלא אנו עוסקים בסדרות משחקים ארוכות המקפידות להציג עדכונים ושידרוגים, ולפיכך תופסים כל שנה מחדש את קהל המעריצים בכל הזדמנות שמשוחררת הוצאה עדכנית או חלק נוסף. באחריותכם רק לרכוש, להתקין ולשקוע במשחק לזמן רב...


אודות מחבר המאמר

לכותב ניסיון עם משחקי מחשב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.