אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מורה דרך להורים לילדים: סגנונות של משחקים במחשב

בעולם של משחקי הדפדפן מצויים ז'אנרים רבים ושונים, שמגיעים מתוך מוקדי ההתעניינות של כלל הציבור באותו הזמן. משחקי מחשב במקרים רבים שואבים השראה ממאורעות, נושאים פופולריים ודברים שמגיעים לפומביות – לדוגמא סרטים ושחקנים מפורסמים, תחומי תחביבים וכולי. בשביל שיהיה באפשרותכם להבין באילו משחקים משחקים הילדים שלכם ולאתר שפה עמם, כתבנו מאמר מתומצת זה שמפרט על כמה מהזאנ'רים המפורסמים.

כניסת ענפי הספורט לעולם המשחקים

היום כולם מכירים בעובדה שהספורט הינו תחום מפורסם, בזכות העיתונות ושידורי הטלוויזיה – בגלל זה זה טבעי שיהנה גם בביטוי מוגבר ופרסום בתחום הגיימינג. משחקי ספורט הם ידועים במיוחד והמונים מעבירים איתם זמן. הם מתעסקים בסגנונות ספורט תחרותי מפורסמים ועשויים להיתלות על זריזות ידיים או שמא דווקא על ארגון ומחשבה, שכן משחקי דפדפן מרובים עוסקים בעצם בהנהלת הנבחרת, הליגה כולה ואף איגוד הספורט. זאת אומרת, לא בכל משחקי המחשב שמתעסקים בספורט תחרותי בעצם מתחרים בספורט עצמו. משחקי ספורט נותנים אפשרות גם לגלות ענפי ספורט שהם לא מפורסמים מאוד בישראל.

משחקי פלטפורמות איתנו כאן כדי להישאר

זהו אחד הז'אנרים המבוגרים והידועים בשיעור הרב ביותר בעולם כולו. משחקי פלטפורמה נהנים מפופולריות עוד מתחילת תקופת משחקי הרשת והם קרויים באופן זה כיוון שהדמות של האדם המשחק במשחק, בהתחלה, היתה עוברת בין פלטפורמות כאלה ואחרות. משחקי מחשב אלה ברוב המקרים תובעים מהשחקן מהירות תגובה והחלק המאתגר בעת המשחק נמצא בעובדה שהמשתתף במשחק נדרש לנסות לעבור שלבים במשחק מעל לפעם יחידה – ככה שישנו סיפוק בכל פעם שעוברים את השלב בסופו של דבר. חשוב להכיר בעובדה שניתן למצוא משחקי פלטפורמה עם אופי אלים, כשיש משחקים אחרים אשר רלוונטים אפילו לצעירים יותר.

ניתן לנהוג ברכב אפילו במחשב הביתי

נושא המכוניות קיים במרבית התחומים של החיים של כולנו, וזה טבעי שלבסוף הוא יגיע גם לעולם המשחקים. אפשר לראות בשוק המשחקים משחקי מכוניות שבמסגרתם האדם המשחק במשחק מתבקש לנהוג ברכב או בכל אמצעי ממונע שונה. במרבית משחקי המחשב אנו נשחק במרוץ, במסגרתו באופן טבעי התכלית הינה להגיע ראשון לנקודת הסוף ולהקדים את כל המתחרים, אולם בתקופה האחרונה זכינו לראות משחקי מחשב שבמסגרתם מוציאים לפועל טריקים בתמורה לנקודות, משחקי מחשב במסגרתם נדרש השחקן להיכנס לחנייה באופן מדוייק ואף משחקי רשת שהשחקנים בהם מקימים חברת רכב. באופן מעשי, קיים מגוון משחקי מחשב שכל חסיד כלי רכב יש בכוחו לאתר משחק מחשב שבו יגלה עניין.

עד לנקודה זו ציינו כמה סגנונות של משחקי מחשב שיש סיכוי שהילדים שלכם נהנים מהם בזמנם החופשי. כשברשותכם הידע הזה, יש ביכולתכם לגלות עניין במשחקי המחשב הנקודתיים שילדכם משחק, ולבחון אם משחק המחשב רלוונטי לגיל שלו ולסולם הערכים שלכם. חלק מהמשחקים הם יותר מסתם בידור לזמן הפנוי, משום שמשחקי דפדפן ספציפיים מסוגלים לעזור במלאכת הפיתוח של מיומנויות בקרב הילדים שלכם, ומוטב לבחון תחום זה לעומק.


אודות מחבר המאמר

לכותב ילדים חובבי משחקי מחשב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.