אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לקניית מתקן שעשועים לחצר הפרטית

יום אחד מצאתם את עצמכם הורים.

התפקיד החדש פתח בפניכם עולם שלם של אהבה עד אין קץ, סיפוק וכן.. גם משימות. לצד כל אלה לפתע נתקלתם בעשרות צרכים שונים שמעולם לא נראו לכם חיוניים.

אחד מהדברים הללו הוא למשל מתקן שעשועים לגינה. עבורכם ועבור שכמותכם מצאתי לנכון לתת מספר טיפים קטנים שיאפשרו לכם לבחור את מתקן המשחקים לחצר המתאים ביותר עבורכם.

1. הדבר הראשון הוא, מגבלת השטח הנתון לרשותכם. כדאי ממש לצאת לחצר ולמדוד כמה שטח חוץ פנוי אתם רוצים להקצות עבור מתקן השעשועים. הכוונה היא לשטח עם "מצע רך" כמו חול, אדמה, דשא ולמהדרין אריחי גומי רך. אני ממליץ לשמור על 1.5 מ' קוטר פנוי מסביב למתקן אשר יאפשרו למשתמשים הצעירים להתנדנד ולשחק בחופשיות ובבטיחות. (שימו לב זוהי המלצה בלבד ולא דרישה תקנית). בכל מקרה גודל השטח יכתיב את גודלם של מתקני חצר לילדים הרלוונטיים עבורכם.

2. נושא חשוב נוסף הוא גילם של הילדים. מתקני משחקים לחצר מתוכננים לרוב עבור ילדים בגילאים 2.5-10 שנים. עם זאת ככל שמתקן השעשועים הוא גדול יותר כך הוא יכול להפוך ללא מתאים עבור ילדים קטנים ולהיפך, ככל שהמתקן קטן יותר כך הוא פחות ופחות מעניין את הגדולים. כאשר מסתכלים על הטווח הארוך נכון יותר לקנות מתקן גדול אשר ישמש את הילדים לאורך שנים ארוכות. עבור אלו מביניכם שיש להם מספר ילדים בגילאים שונים (בתוך הטווח של 2.5-10) ניתן לעשות התאמה לקטנים ע"י התקנה של נדנדת פעוטות במקום אחת מהנדנדות הרגילות ולהחליף ביניהן ע"פ הצורך. שימו לב, גם ארגז חול בהחלט ישמח את הצעירים יותר. ככלל, ככל שהמתקן גדול יותר כך גם הדק (הקומה השנייה / המשטח העליון ממנו מתגלשים) יהיה גבוה יותר..

3. כל הורה מכיר את ילדו טוב מכולם. מאחר ומתקני שעשועים יכולים להגיע עם מגוון רחב של אטרקציות מומלץ לכל אחד לחשוב מהם האלמנטים שילדיהם יאהבו יותר מכל. סולם הליכה עם הידיים (Monkey Bars ) ?, נדנדת תלייה (( trapeze bar ? , מגלשה ספיראלית או ישרה ? נדנדת ילדים זוגית או יחיד ?. שימו לב, היום כבר אפשר למצוא מתקנים המשלבים כמעט את כל האלמנטים הללו במתקן אחד !!

4. נקודה חשובה, כנראה הכי חשובה היא נושא הבטיחות. וודאו שמתקן השעשועים אותו אתם רוכשים עומד בתקני הבטיחות. הכוונה היא גם לתקן האמריקאי – קנדי ( ASTM ) וגם לתקן האירופי ( המחמיר יותר) EN-71. שהרי בטיחותם של הקטנים היא חובתכם העליונה !

5. ולסיום..., נושא עיצוב הגינה והנוף הפרטי חשוב מאד כמעט לכל בעל חצר פרטית. המלצתי היא ללכת על מתקן שעשועים שיוכל להשתלב יפה בנוף הכללי ולא יעמוד כמו גוף זר על הדשא. החומר הטבעי ביותר עבור הגינה הוא עץ. קיימים בשוק גם מתקני פלסטיק וברזל וכאשר בוחנים את אלה מול אלה ניתן לראות שמתקן עשוי עץ מלא וטבעי (כזה שעבר תהליכי הגנה כנגד מזג אויר ומזיקים) ישתלב יפה מכולם. מעבר לכך, מתקני הברזל אינם מסיבים ועמידים כמו מתקן העץ ולאורך זמן יפתחו חלודה אשר תשפיע לרעה על חוזקו של החומר העלול להיבקע. והפלסטיק אתם שואלים ? עניין של טעם....


אודות מחבר המאמר

דרור דקל - הכותב הוא בעלי חברת Backyard Stories המתמחה בייבוא ושיווק מתקני שעשועים מעץ ונדנדות ילדים מעץ לחצר הפרטית וייצור נדנדות משפחתיות לגינה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.