אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור מאפשרת לבעלי עסקים קטנים או עסקים מתחילים לפעול בשוק העסקי, להוציא קבלות ולקבל תשלומים ולרושמם כדין. משרד שור רואי חשבון מתמחה בפתיחת עוסק פטור.

לשם פתיחת עוסק פטור יש לפעול מול מספר רשויות שונות, אתייחס כעת לסדר הפעולות בעת פתיחת עוסק פטור.

ראשית יש לגשת למשרד מע"מ אליו אתם משתייכים, במשרד מע"מ יפתחו לכם תיק של עוסק פטור, למעשה מדובר בפטור מתשלום של מס ערך מוסף, כלומר מע"מ העוסק הפטור איננו פטור ממסים אחרים כמו ביטוח לאומי או מס הכנסה, אנשים רבים טועים וחושבים שמרגע שאתה פותח עוסק פטור אינך חייב בתשלום מסים וזו טעות חמורה כמובן, למעשה חובת ניהול ספרים וחובת התנהלות תקנית הנה הכרח של מי שמנהל עוסק פטור על מנת שלא יקבל קנסות ואף חמור מכך.

במע"מ יקבל העוסק אישור על היותו עוסק פטור, לאחר מכן לא יידרש לדווח או לשלם מע"מ באופן שוטף, יחד עם זאת מדי שנה יהיה עליו לדווח למע"מ על המחזור השנתי שלו.

לאחר מכן, יש לפתוח תיק בביטוח לאומי, שם ניתן לקבל הטבות נוספות לעוסק הפטור, למשל עצמאי שאינו עונה על ההגדרה, אשר לא נדרש לשלם על הכנסתו הנוספת ביטוח לאומי, לשם קבלת ההטבות מביטוח לאומי יש לוודא כי מגדירים נכון את העיסוק.

כמו כן, יש לפתוח תיק במס הכנסה, שימו לב כי מס הכנסה לא מתעניין בעובדה שאתם עוסקים פטורים, מס  הכנסה מתעניין בהכנסתכם השנתית, ולפי הכנסה זו אתם תמוסו, ממילא המע"מ אינו נכלל במחזור השנתי שלכם. במס הכנסה עשויים לקבוע לכם מקדמות עליהם יש לדווח בדרך כלל מדי חודשיים למס הכנסה, דיווח כרוך גם בתשלום מקדמות על ההכנסה לאחר פתיחת עסק עצמאי.

לאחר שפותחים את העוסק בכל הרשויות הללו, יש להתנהל מולן באופן שוטף, כלומר דיווח מדי חודש או חודשיים וכן דיווח שנתי של המחזור ושל הרווחים שהיו לעוסק.

פתיחת עסק עצמאי כרוכה בעבודה מנהלית רבה, מלבד ניהול העסק עצמו.שו


אודות מחבר המאמר

שור רואי חשבון הנו משרד המתמחה בפתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, פתיחת חברות ייעוץ עסקי וכן בהתחום של החזרי מס.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.