אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שערים יציגים של מטבע חוץ וחשיבותם הגדולה לכלכלת הארץ

שערי ההמרה של מטבעות הינם אבן הפינה לגורמים מרובים בעולם הכלכלה. בזמן קיום סחר במטבעות זרים, בידי המערכת הבנקאית, בתי מסחר ואף בני-אדם בודדים, השערים היציגים המטבעות הינם אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על המערכת הכלכלית על כל חלקיה. נבדוק למה מדובר בעניין נחוץ במידה רבה כזו.

מדוע שער המרת המטבעות קריטי?

בזממנו אנו, חשוב מאוד לבדוק כל בוקר את השערים היציגים העדכניים ליום זה. במימד הבינלאומי, מערכות כלכליות שלמות של ארצות מופעלות על ידי שערי המרת המטבעות, שכן סוגי סחורות שמייבאים ומייצאים נרכשות תוך שימוש בשער ההמרה הנוכחי. שילום משכורת למועסקים, גורמים סובבי תיירות ופדיון אפיקי השקעות בינלאומיים תלויים בזה. בעולם הפרטי, המוני אנשים כעת מוציאים לפועל רכישות באמצעות רשת האינטרנט מאתרי אינטרנט שאינם בארץ, ובגלל זה מומלץ לבדוק מה גובהו של שער הדולר עבור היום הנוכחי על מנת לראות מהו הסכום שמשלמים למעשה תמורת הפריט או סוג השירות שרוכשים. כל מי שיש ברשותו עניין עסקי בעולם הבורסאי, אינו כשיר לבצע עבודה מבלי לבחון את שערי המרת המטבעות.

מה הם שערי המרת המטבעות העקרוניים במידה הרבה ביותר עבור ישראלים?

ארצנו כבר זמן רב לא מנותקת מכלכלת העולם, והקידמה הציגה במסגרתה אפשרות לנהל קשרי מסחר עם תושבים במדינות אחרות. מרבית הסיכויים הם שכל מי הקורא מאמר זה הוא גולש אינטרנט בסיסי לכל הפחות – ובגלל זה ניתן להניח שהשלים קנייה באמצעות רשת האינטרנט לפחות פעם אחת. שערי ההמרה שקריטי לאזרח ישראלי לדעת כוללים את הדולר האמריקאי באופן לא מפתיע, אבל בזמן האחרון נוכחנו לראות שאפילו שער היורו (נודע גם כאירו) אקטואלי עבור רוכשים תושבי ישראל שקונים שירותים מתושבי אירופה. אפשר להבחין כי אתרי מכירה ספורים כוללים תת-אתר ייעודי שמכוון לציבור ממוצא אירופאי, אשר בצורה טבעית קונה במטבע של אירו ובגלל זה העלויות המוצגות באתר הן במטבעות של יורו. מטבעות זרים נלווים שרלוונטיים עבור תושבי ישראל הינם ין יפני, רובל רוסי, פאונד סטרלינג וכולי.

היכן ניתן להתעדכן בשערים היציגים?

כל אחד שרוצה לבדוק מהו שער ההמרה של מטבע החוץ הרלוונטי לו, האינטרנט עשויה לסייע. אתרי אינטרנט של בנקים גדולים מוסרים את המידע הזה במקרים רבים, ביחד עם אתרים כלכליים ושווקי הון. אפשר לאתר מידע זה גם באתרים של המערכת הבורסאית ופורטלים שעוסקים בכלכלה. אם, לצורך הדוגמא, אדם רוצה להעביר כספים לאנגליה, הוא יכול לבדוק תוך רגעים ספורים מהו שער הפאונד כרגע ולעשות מכפלה פשוטה. לא רק ברשת אפשר לאתר מידע זה – מדורי הכספים בעיתונות מכילים לפי המקובל כבר בשער נתונים בנושא שערי המרת המטבעות.

האינפורמציה נמצאת שם, כך שכל אדם ואדם שיש לו צורך לבדוק את שער ההמרה עבור מטבע זר כזה או אחר ברגע כזה או אחר – לא הולך להיתקל בקושי כלשהו באיתור הנתונים. מסחר רווחי!


אודות מחבר המאמר

לכותב ניסיון עשיר בשווקי הון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.