אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימון אישי להצלחה בחיים ובכלל

בעוד שבעבר תחום אימון אישי בארץ היה חלש יחסית, ותפס בקרב אנשים בודדים בלבד, כיום, אימון אישי הפך לחלק אינטגרלי בשגרת יומם של רבים מבני ארצנו והתודעה אליו גברה באופן ניכר.

יש שיגידו שהפרסום והפופולאריות הרבה שיש סביב אימון אישי לאחרונה, הינה תוצאה ישירה של השיווק הרב שיש לענף בימים אלה. ואכן, ישנו פרסום רב בענפי התקשורת השונים, אולם, זוהי לא הסיבה היחידה לכך. במאמר זה, נבאר את מהות האימון האישי ואת הסיבות הרבות להצלחתו ולפרסומו.

מהי המטרה של אימון אישי?

אימון אישי הינו תהליך ממוקד המשלב מאמן אישי ומתאמן. מטרתו העיקרית של תהליך אימון אישי הינה להוביל את המתאמן אל עבר הגשמת מטרותיו. היות ולכל מתאמן יש את המטרות הייחודיות אליהן הוא שואף להגיע ואת ההגדרות שלו להצלחה ולאושר, ההליך הינו הליך אינדיבידואלי המשתנה בהתאם לשאיפות המתאמן, קצב התנהלותו, התקדמותו ועוד.

כך למשל שעה שמתאמן אחד יגדיר לעצמו בתחילת תהליכי האימון האישי כי מטרתו העיקרית היא להגשים את עצמו מבחינה קרייריסטית, ועל כן אופי האימון האישי שלו יתרכז בהגשמת יעדים מתחומי הקריירה והעסקים, יכול שמתאמן אחר בתחילת תהליכי האימון האישי שהוא יעבור, כי מטרתו העיקרית היא לשפר את הביטחון וההערכה העצמית שלו ואז האימון האישי שלו יתמקד בהגברת הדימוי העצמי שלו ובבניית הביטחון העצמי שלו.

מהם הגורמים להצלחת אימון אישי?

הצלחת תהליכי האימון האישי נעוצים בעיקר בנכונותו של המתאמן לעבור אותם. היות ואימון אישי פועל בשיטה מוגדרת מראש לפיה מאמן אישי מסייע למתאמן לגלות את המטרות העיקריות שלו בחיים, לזהות את הכוחות והיתרונות שבו, להכיר בחסרונות ובחסמים המעכבים אותו מלהתקדם בחיים, ולפעול לאט ובבטחה אל עבר הגשמת שאיפותיו, ישנה חשיבות עילאית לשיתוף פעולה מלא של המתאמן.

מעבר לכך, עצם ההוויה של שיטות אימון אישי ככלי טיפולי ומעצים, המלווה את המתאמן שלב אחר שלב, מעודד ומסייע לו לכבוש את יעדיו משמשת כגורם מרכזי להצלחת תהליכי האימון האישי. כמו כן, במהלך אימון אישי המתאמן מגדיר לעצמו מספר יעדים קטנים (המובילים אל היעד העיקרי והסופי) אותם עליו להגשים, בצורה זו, הוא עד להצלחתו וליכולות שלו עם כל יעד קטן שהוא מצליח להגשים.

כך יוצא, שהתהליך מדרבן אותו וזורע בו את הביטחון להאמין בעצמו וביכולות שלו.

מהן הסיבות לפרסום שיטת האימון האישי?

ובכן, כפי שציינו בתחילת המאמר, כיום יותר ויותר גורמים תקשורתיים מציגים את יתרונות האימון האישי ואת שיטותיו ככלי להצלחה בתחומי החיים השונים. דוגמא מובהקת לגורם תקשורתי כזה, הינה לא אחרת מאשר תוכנית הטלוויזיה המוכרת "משפחה חורגת".

במהלך תוכנית זו, מוצגים מקרוב תהליכי אימון אישי רבים ככלי לשיקום מערכות היחסים במשפחה. דוגמא נוספת מוכרת לא פחות, תהיה תוכניות הבוקר השונות המכילות "פינות" ייחודיות במהלכן מוצגות שיטות אימוניות וטיפוליות שונות המסייעות לאנשים להגשים את עצמם ולהתגבר על מכשולים. בחלק ניכר מתוכניות בוקר אלו, מופיעים לא פעם, מאמנים אישיים כאלה ואחרים הפורשים ומציגים שיטות אימון אישי שונות ככלי להגשמה עצמית.

מעבר לכל אלה, יש לציין כי עצם הצלחתו של האימון האישי, היא סיבה עיקרית לא פחות להצלחתו ולפרסומו של האימון האישי.


אודות מחבר המאמר

מכון פתרונות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.