אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיקולים בבחירת מדפים

מדפים לספרים. זה הצירוף המיידי שעולה בדעת רבים מאתנו על שימושי המדפים. אם אנחנו דיירים של בית תלת מפלסי- אנחנו עולים קומה ופוגשים מדפים מודולאריים בחדר העבודה. יורדים קומה או קומתיים ופוגשים מדפים למחסן. וכך, בבית אחד עשויים להימצא סוגים שונים של מדפים, עשויים חומרים שונים, בגדלים, בצורות ובצבעים שונים.

השיקולים בבחירת מדפים אינם מורכבים ובכל זאת, חשוב לבחור אותם באופן מושכל, כדי שיתאימו לייעודם. מדפי מתכת במחסן הבית או במרתפו יכולים להיות פשוטים, אפורים, בחיתוכים לא מהוקצעים, בעוד מדפים בסלון הבית אמורים להיות דקים, מסוגננים, דקורטיביים, מזכוכית או מעץ מלא ואיכותי, בצבע המשתלב עם מרקם הריהוט בבית.

 

שיקולים בבחירת מדפים:

כאשר אנחנו בוחרים מדפים לאחסון חפצים במחסן או במרתף, סביר להניח כי עיצובם לא יהיה תנאי הכרחי מבחינתנו לרכישתם. השיקולים העיקריים שצריכים להילקח בחשבון הם:

א. נגישות נוחה אל מדפים, כדי שיהיה קל להעמיס עליהם סחורה ולפרוק אותה מהם; במידה שהם נבנים לגובה – שניתן יהיה להגיע אליהם באמצעות סולם או מתקן הרמה(מלגזה) באופן בטיחותי.

ב. משקל מותאם לכובד המטען, כדי שלא ייוצר סיכון לקריסת המדפים בשל עומס יתר.

ג. נראות. כלומר, שהמוצרים המונחים על המדף ייראו לעין ללא צורך לטפס, וללא צורך לחפש ולפשפש. ניתן לשקול שימת תאים שקופים ובתוכם לסדר את המוצרים במקום להערימם זה על זה בערבובייה.

 

מדפים לחנויות

כאשר אנחנו בוחרים מדפים לחנויות עלינו לקחת בחשבון שהמדף אינו מהווה רק המקום שעליו מונחת הסחורה – בגדים, נעליים, מזון ועוד - המוצעת והמוצגת לקונים הפוטנציאליים, אלא מהווה חלק בלתי נפרד מהרושם שהמוצר עושה על המתבוננים בו. יש אפקט פסיכולוגי חשוב למדף מעוצב. לדוגמה: אם נעל יפה תוצב על מדף רעוע, דהוי – עליבותו עלולה להניא קונים מקניית הנעל המוצבת עליו, בעוד נעל פשוטה המונחת על מדף צבעוני ויפה משתרגת בעיני המתבונן.

ניתן לרכוש גם מדפים משומשים (מדפים יד שנייה) ודאי כאשר מתקינים אותם במחסן הבית או במרתפו, היות שחבל להוציא כסף על מדפים מעוצבים מיד ראשונה.

 

ארונות מדפים

ארונות מדפים מהווים מקום נוח לאחסון של ביגוד או חפצים שונים. המדפים מאפשרים סידור אפקטיבי של המוצרים במקום מרוכז המאפשר חיסכון וייעול בארגון הבית או המשרד.

בשורה התחתונה: כשבוחרים מדפים רצוי לחשוב בראש ובראשונה על השימוש המיועד להם ועל פיו לבחור את סוג החומר שלהם. אם אתם מתכוונים להניח עליהם חפצים כבדים בררו היטב האם אם חזקים מספיק לשאת אותם.


אודות מחבר המאמר

המאמר באדיבות לגל - בדיקת קרינה ביתית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.