אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה באוסטרליה בקטיף

אוסטרליה נחשבת לאחד המקומות הקסומים בעולם. מעבר להיותה יעד מועדף למטיילים רבים, ביניהם גם מטיילים אחרי צבא, הפכה אוסטרליה עם השנים ליעד מבוקש של עבודה בחו"ל. אחד היתרונות הגדולים של עבודה באוסטרליה נובע מהעובדה שניתן לשלב בין תקופת עבודה לטיול שלאחריה. חלק מן המטיילים העובדים, מוצאים עצמם מטיילים ובכל פעם שאוזל להם הכסף הם עוצרים לתקופה מסוימת לעבוד ולחסוך וממשיכים לטייל לאחר מכן.

 

היצע עבודות באוסטרליה

בדומה ליעדים אחרים של עבודה בחו"ל, העבודה באוסטרליה מונה גם היא מספר סוגים של עבודות. בין סוגים אלו ניתן למצוא עבודות הן בתחום המכירות והן עבודות חקלאיות.

 

קיימים הבדלים רבים בעבודה באוסטרליה בתחום החקלאות לעומת תחום המכירות - השכיח גם ביעדי עבודה בחו"ל אחרים, כגון; אירופה וארצות הברית. על כן, רצוי לערוך היכרות מוקדמת עם הבדלים אלו טרם הנסיעה המיועדת.

 

אופי עבודה באוסטרליה בקטיף

העבודה באוסטרליה בחקלאות וקטיף הינה עבודת כפיים התורמת לענף החקלאי במדינה ולמשפחות בעלות משקי חקלאות. עוד ניתן לומר כי עבודה זו הינה עבודה בשדה או במטע הדורשת ממבצעיה כוחות פיזיים מסוימים ועמידות בתנאי מזג האוויר, שאינם בהכרח קיימים בעבודה במכירות. נכון הדבר כי מוכרי ציורי שמן מדלת לדלת יאלצו גם הם להתמודד עם תנאי מזג האוויר, אך זאת כשבידם תיקייה (פולדר) מלאה בציורי שמן. זאת בעוד העובדים בקטיף ייהנו מחוויה שונה לחלוטין. לרוב העבודה תעשה כאשר סל קטיף תלוי לכתפם כשטרקטור מלווה אותם במטע או בשדה ואוסף את הפירות והירקות אשר נקטפו.

 

מעבר להבדלים המובהקים בין עבודת מכירות העוסקת גם בכישורי לשון למיניהם, לעומת עבודת הקטיף שהינה עבודת כפיים, קיים שוני גם בתנאי העבודה.

 

בדרך כלל העובדים במכירות ילונו בדירות או בתים המושכרים לקבוצות גדולות של עובדים בערים ובאזורים הסמוכים לקניונים או לשכונות מגורים בהם נערכות מכירות מדלת לדלת. במקרים רבים יאלצו העובדים לעבור מספר פעמים מדירה זו לאחרת, במהלך שהותם ותקופת עבודתם בחברה. הסיבות לכך יכולות להיות שינוי באזורי המכירה בשכונות, סגירה של עמדת מכירה בקניון ופתיחה של אחרת, שליחת שחקני חיזוק לעמדת מכירות מרוחקת יותר וכן הלאה. פרט חשוב לא פחות הוא האוכל. בעבודת מכירות, העובד אחראי להוצאות, לקניות המזון שעליו לערוך ולהכנת ארוחותיו.

 

בשונה מכך, לעוסקים בעבודה באוסטרליה בקטיף, המגורים יהיו לרוב בחווה החקלאית עצמה, בסמוך למטעים ולשדות. אלו יהיו במקרים רבים באווירה משפחתית נעימה, כאשר המארחים הינם בעלי החווה והשדות, דואגים ללינה ופעמים רבות גם לארוחות לעובדים.

 

הבדל נוסף הוא באופן בו מתוגמלים העובדים. בעבודת המכירות לרוב יתקבל שכר על פי חישוב של עמלות מכירה ובונוסים. לעומת זאת, בעבודה באוסטרליה בקטיף, ניתן שכר לפי יום עבודה או שעת עבודה או הספק. דבר זה משתנה מחווה לחווה. כל עוד ניתן, רצוי להשוות בין מספר הצעות עבודה במטעים מאחר ולעיתים במטע אחד השכר יהיה גבוה יותר מן האחרים. לרוב מדובר בשכר הנע בין 150 ל-200 דולר אוסטרלי ליום (המטבע המקומי הינו הדולר האוסטרלי – AUD ועל ערכו המדויק ניתן להתעדכן באתר בנק ישראל ואתרים נוספים).

 

תהליך חיפוש העבודה

עבודה באוסטרליה בקטיף ניתן למצוא בכמה אמצעים. ביניהם; אתרים ייעודיים שונים (בשפה האנגלית) למציאת עבודות קטיף (Fruit picking), מודעות דרושים התלויות בלוחות עבודה ברחבי אוסטרליה ואפשרות נוספת היא מפה לאוזן ודרך עצות וטיפים ממכרים וחברים.

בתחום זה קיימים סוגי קטיף שונים ביניהם; עגבניות, מלונים, בננות, תפוחים ועוד. חלק מסוגי הקטיף מתאימים יותר לגברים מאחר ודורשים כוח פיזי רב יותר, אך לא כולם.

 

לכל הדעות, עבודה באוסטרליה בקטיף נחשבת חווייתית ומיוחדת בהשוואה לעבודות האחרות בשוק העבודות בחו"ל.


אודות מחבר המאמר

אתר easymoney - כל המידע על עבודה בחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.