אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניכיון צ'קים בנקאי – מסגרת אשראי נוספת.

כבעל עסק, אין ספק שאתה מודע לשלל אפשרויות המימון הבנקאיות שקיימות. במציאות הכלכלית הישראלית, עסקים רבים, גדולים כקטנים, זקוקים למסגרת מימונית על מנת להמשיך את ההתנהלות התקינה היומיומית של העסק. מיותר לציין, שכשאתה בעל עסק המוכר מוצרים או מציע שירותים, ברוב המקרים, כדי להיות תחרותי, תצטרך להציע ללקוחותיך שלל אופציות למימון רכישותיהם. ומכאן, יש סבירות גבוהה שלא כל תשלומי הלקוחות יתקבלו במעמד העסקה, שכן חלקם יהיו דחויים, וזאת, במיוחד כאשר הלקוחות מבצעים רכישות בסכום גבוה או רכישות של מוצרים או שירותים רבים.

כדי לשלם את הוצאותיו השוטפות של העסק, תיעזר לרוב במסגרת האשראי הבנקאית שלך, בפדיון המזומן השוטף שנכנס לעסק, או במידת הצורך, בהלוואות ומוצרי אשראי. אך, בהתחשב בעובדה שמסגרות האשראי אינן בלתי מוגבלות, אם תמשיך לנצלן, מבלי להכניס פדיונות יומיים המכסים על ההוצאות, תגיע מהר מאוד לתקרת מסגרת האשראי. כדי למנוע מצבים שבהם בעל העסק מכלה את מסגרת האשראי שלו, מאפשרים הבנקים לחלק מבעלי העסקים שברשותם צ'קים דחויים, לקבל הקצאת מסגרות אשראי לביצוע ניכיון צ'קים.

ניכיון צ'קים בנקאי, הינו תהליך המאפשר לבעל העסק, לפדות את הצ'קים הדחויים שברשותו, טרם מועד פירעונם ולקבל תמורתם החלקית במזומן, דרך הבנק. כדי לבצע ניכיון צ'קים דרך הבנק, הבנק שלך יקצה לך, אחרי בחינה, מסגרת אשראי נוספת למסגרת האשראי הבנקאי שלך, הייעודית לפדיון המחאותיך הדחויות.

בנקים מאפשרים קבלת סכום השווה ערך עד לשבעים אחוזים מערך השיק, ולא יפדו המחאות שמועד פירעונם, מעל לחצי שנה מתאריך פדיון ההמחאה. בנוסף, חשוב לדעת כי, בנקים לעולם יעדיפו לנכות צ'קים קטנים מספקים שונים, לעומת צ'קים גדולים יותר מספק אחד. יש לציין כי לא תוכלו לפדות שיק אחד המכסה את כל סכום המסגרת, אלא עד אחוז מסוים מהמסגרת.

ניכיון צ'קים בנקאי, יאפשר לכם ליהנות ממסגרת אשראי נוספת שאינה משפיעה על מסגרת האשראי נוכחית בחשבון העובר ושב, בעזרת ניכיון צ'קים יעיל, תוכלו להגדיל תזרים מזומנים, לא להעמיס על האובליגו הבנקאי שלכם, ואף לצמצם את משיכת היתר בחשבון.


אודות מחבר המאמר

ניכיון צ'קים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.